کم‌رنگ شدن نقش کردها در دور دوم انتخابات ترکیه

سرویس جهان- رسانه‌ها و محافل سیاسی بین‌المللی معتقدند که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، این ناسیونالیست های تندرو ترکیه هستند که برنده انتخابات ترکیه را تعیین می کنند نه کردها.

به گزارش کردپرس، قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری ترکیه در ۱۴ ماه می گذشته، اغلب رسانه‌ها و محافل سیاسی جهانی معتقد بودند که کردهای ترکیه نقش تعیین کننده‌ای در نتیجه انتخابات دارند. حزب دموکراتیک خلقها به عنوان بزرگترین نهاد سیاسی کردی در ترکیه، از قلیچداراوغلو، نامزد اپوزیسیون در مقابل رجب طیب اردوغان حمایت کرد اما این حمایت نتوانست کمال قلیچدار اوغلو را در مقابل اردوغان پیروز انتخابات کند.

سینان اوغان، نامزد ملی‌گرایان ترکیه از ائنلاف آتا بعد از اردوغان و قلیچداراوغلو، با کسب بیش از پنج درصد آرا سوم شد.

اکنون بیشتر گزارش ها و تحلیلها به نقش تعیین کننده او و رای دهندگانش به عنوان «شاه نشان» و تعیین کننده برنده انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در دور دوم اشاره می کنند.

رویترز، الجزیره و برخی دیگر از رسانه‌های بین‌المللی، با اشاره به اینکه اوغان شرط حمایت از دو نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه را دور کردن حزب کردگرای دموکراتیک خلقها از صحنه سیاست در ترکیه عنوان کرده، بر این باورند که این بار نه کردها بلکه طرفداران سینان اوغان هستند که برنده انتخابات ریاست جمهوری ترکیه را تعیین می‌کنند.

کد خبر 2755883

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha