تعامل دستگاه قضایی و تقنینی رضایتمندی عمومی را به دنبال دارد

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: تعامل دستگاه قضایی استان با نمایندگان مردم در مجلس موجبات حل مشکلات مردم و رضایتمندی عمومی را به دنبال دارد.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی در دیدار اعضای شورای قضایی استان با مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی، گفت: فلسفه تشکیل این جلسه، عمل به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای تعامل و هم افزایی بیش از پیش میان مدیران و مسئولان دستگاه های مختلف در جهت حل مشکلات و مسایل مردم است.

وی اظهار کرد: از جمله مهمترین و محوری ترین اهداف کلان دستگاه قضایی استان اجرای عدالت و رضایتمندی عمومی است که با جدیت در دادگستری استان دنبال می شود.

رئیس کل دادگستری کردستان بر لزوم انعکاس کم و کاستی ها در خصوص مسایل دستگاه قضایی استان توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به مدیران این دستگاه در استان، افزود: پرسنل دستگاه قضایی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به لحاظ مراجعات مکرر و متعدد مردمی ملجأ و پناهگاه مردم هستند و حجم عظیمی از گرفتاری ها و مشکلات مردم به این دو نهاد ارجاع می شود.

حجت الاسلام حسینی بر لزوم کمک به تخصیص اعتبار احداث پروژه ساختمان اداره کل دادگستری و محاکم تجدیدنظر استان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه دستگاه قضایی استان کردستان از لحاظ نیروی انسانی و امکانات رفاهی در سطح بسیار پایینی قرار دارد و در چند سال اخیر با حداقل امکانات ، حداکثر بهره وری ایجاد شده و ضروری است تا نمایندگان مجلس در حدود وظایف قانونی خود در این خصوص چاره اندیشی کنند.

وی بر لزوم تصویب لوایح مربوط به شوراهای حل اختلاف و حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه و همچنین افزایش اعتبارات اختصاصی به قوه قضاییه در برنامه هفتم توسعه تاکید کرد.

در پایان این جلسه، نمایندگان مردم استان کردستان در مجلس شورای اسلامی بالاتفاق بر لزوم تصویب لوایح مربوط به دستگاه قضایی و همچنین افزایش اعتبارات دستگاه قضایی در برنامه هفتم توسعه تاکید کردند.

کد خبر 2755835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha