فوتبال ایلام نیازمند توجه بیشتر / موافقت فدراسیون با اعطای مجوز تیم لیگ دو به ایلام

سرویس ایلام - رئیس هیئت فوتبال استان ایلام در گفتگو با خبرنگاران از موافقت فدراسیون با اعطای مجوز تیم لیگ دو به ایلام خبر داد و گفت: محقق شدن این امر برای فوتبال استان حیاتی و نیازمند همت همه مسئولان است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، مهدی پاکزاد عنوان کرد: هم اکنون ۷۰ درصد زیرساخت‌های فوتبال استان برای برگزاری مسابقات آماده است اما مشکل اصلی ما نداشتن تیم در لیگ‌ است.

او گفت: در همین راستا مذاکرات زیادی با فدراسیون فوتبال انجام شد و در سفر هیئت رییسه فدراسیون فوتبال به استان ایلام آنها با دادن مجوز یک تیم لیگ ۲، یک تیم لیگ یک جوانان و یک تیم لیگ یک فوتسال موافقت کردند.

رئیس هیئت فوتبال استان افزود: با وجود موافقت فدراسیون فوتبال برای صدور مجوز تیم لیگ ۲ که ارزش آن حداقل ۱۰ میلیارد تومان است، مهم‌ترین چالش ما نداشتن حامی مالی برای این تیم است که صدور این مجوز را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

پاکزاد گفت: در این راستا و طبق وعده استاندار ایلام، ایشان با وزیر نفت مکاتبه‌ای انجام داده است که متأسفانه هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ایم و زمان ما برای کسب این مجوز روز به روز کمتر می‌شود.

وی افزود: استان ایلام بیش از ۱۵ هزار نفر فوتبالیست دارد که حدود ۷ هزار نفر آن بیمه شده رسمی هستند و داشتن یک تیم در لیگ فوتبال بسیار برای رشد ورزش در استان و افزایش نشاط اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

رئیس هیئت فوتبال استان ادامه داد: سال گذشته در استان ۱۷ مسابقه در حوزه فوتبال و فوتسال برگزار کرده‌ایم و اکنون ۱۷ تیم ایلام باید در مسابقات کشوری شرکت کنند اما این تیم‌ها هیچگونه حامی مالی ندارند و حتی برای نیاز اولیه‌ای چون تأمین وسیله ایاب و ذهاب تیم با مشکل روبرو هستند.

پاکزاد تاکید کرد: مسئولین اگر دغدغه کاهش آسیب‌های اجتماعی را دارند، بهترین راه سرمایه‌گذاری در امر ورزش است و باید ورزش به دغدغه مسئولین استان تبدیل شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان ایلام در حوزه نفت و گاز گفت: توقع ورزشکاران و علاقمندان فوتبال در استان ایلام زیاد نیست و رقمی که برای یک تیم لیگ ۲ لازم داریم به اندازه رقم قرارداد یک بازیکن فوتبال در استان خوزستان نیست که سه تیم فوتبال در لیگ برتر دارد. 

او گفت: ما همان قوانین را میخواهیم که در خوزستان یا کرمان و دیگر نقاط کشور بنا بر آن قوانین صدها میلیارد تومان به تیم‌های ورزشی و از جمله ورزش فوتبال کمک می‌کنند.

رئیس هیئت فوتبال استان ایلام ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مهندس نوریان مدیرعامل شرکت پالایش گاز استان ایلام در خصوص حمایت و اسپانسرینگ تیم فوتبال بانوان که مدت ۱۵ سال است در لیگ برتر فوتبال بانوان کشور حضور دارد و فوتبالیست های ارزنده ای را هم برای فوتبال کشور و هم برای تیم ملی پرورش داده و اعزام کرده است عنوان کرد: متأسفانه صنعت استان با مقوله حمایت مالی از تیم‌های ورزشی غریبه‌اند.

کد خبر 2755724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha