انحصاری شدن گذرگاههای میان اقلیم کردستان و مناطق تحت کنترل کردهای سوریه برای آمریکا

سرویس جهان- بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، اقلیم کردستان عراق دو گذرگاه اصلی خود را به روی اداره خودگردان کردی بسته اما ائتلاف به رهبری آمریکا به آسانی می تواند از این گذرگاهها برای انتقال نیرو و تجهیزات به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه استفاده کند.

به گزارش کردپرس، بر اساس گزارش برخی رسانه ها مانند نیولاینز و دیده بان حقوق بشر سوریه، دو گذرگاه سمالکا و الولید که میان اقلیم کردستان عراق و مناطق تحت کنترل کردهای سوریه واقع شده، به دنبال تشدید اختلافات میان اقلیم کردستان و اداره خودگردان به روی کردهای سوریه مسدود شده است.

با این حال، دیده بان حقوق بشر سوریه گزارش داد ائتلاف به رهبری آمریکا به صورت انحصاری می تواند به انتقال نیرو و تجهیزات به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه استفاده کند.

دیده بان حقوق بشر سوریه که یک نهاد ناظر بر مسائل سوریه است، از عبور یک کاروان بزرگ تجهیزات نظامی و لجستیک وابسته به ائتلاف از گذرگاه الولید به سمت استان حسکه در شمال شرق سوریه خبر داد.

برخی رسانه های اقلیم کردستان از مداخله آمریکا برای باز شدن گذرگاه سمالکا خبر داده اند اما ظاهرا مقامات دولت اقلیم کردستان با خواسته آمریکاییها موافقت نکرده اند.

کد خبر 2755676

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha