روابط بین بغداد -اربیل به طور غیرمنتظره ای درحال گسترش است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رئیس مرکز ملی اطلاع رسانی عراق، گفت:  روابط بین بغداد -اربیل به طور غیرمنتظره ای درحال گسترش است.

 به گزارش کردپرس، خالد السرای در گفتگو با شبکه تلویزیونی «الفرات» عراق، بابیان اینکه روابط بین بغداد - اربیل به طور غیرمنتظره ای درحال گسترش است، افزود: مرحله  ثبات امنیتی و آرامش سیاسی درعراق،  مرحله جدیدی است که پس از یک مرحله بد به وجود آمده است، لذا ساماندهی دولت عراق نیازمند دوستی بین همه طرفهای عراقی است، زیرا  بروز هرگونه اختلافی، مانعی بر سر روند سیاسی در کشور خواهد بود.

خالد السرای، افزود: دوستی و هماهنگی سیاسی در اقلیم کردستان،  تاثیر مثبتی بر اوضاع سیاسی دولت مرکزی خواهد داشت، لذا تحول  غیرمنتظره ای  بین بغداد و اربیل رخ داده و محمد شیاع السودانی، نخست وزیرعراق در حال تعامل مثبت برای حل مشکل اقلیم کردستان و مشکل کل عراق است.

وی با بیان اینکه نیاز به هماهنگی سیاسی،  مانع رویارویی با واقعیت ها و حل مشکلات و غلبه بر موانع نمی شود، افزود:  تلاش ها برای ترویج نارضایتی استان های جنوبی از سهم بودجه ای خود در مقایسه با سهم بودجه اقلیم کردستان،  اقدامی اشتباه است و نوعی تبلیغات رسانه ای به شمار می رود.

وی همچنین توضیح داد که لایحه بودجه از سوی هیات وزیران عراق که  نمایندگان همه نیروهای سیاسی درآن حضور دارند،  به مجلس عراق ارائه شده است  و تصویب قانون نفت و گاز عراق نیز می تواند راه حلی ریشه ای  برای همه مشکلات کشور  تلقی شود ، با اینحال شرایط  مثبت و هماهنگی سیاسی کنونی،  ممکن است زیاد دوام نیاورد.

کد خبر 2755551

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha