بهره برداری از ۳۵ ایستگاه فرستنده در کردستان

۳۵ ایستگاه و فرستنده دیجیتالی رادیویی و تلویزیونی با حضور رئیس رسانه ملی در استان کردستان به بهره برداری رسید.

به گزارش کرد پرس، پیمان جبلی با حضور در صدا و سیمای مرکز کردستان ۳۲ ایستگاه فرستنده تلویزیونی و ۳ ایستگاه پر قدرت رادیویی اف ام ۱۰ کیلووات را افتتاح کرد.

رئیس رسانه ملی در مراسم افتتاح این ایستگاه ها، توجه به اقوام و فرهنگ و آداب و رسوم و تمدن این خطه را بسیار با اهمیت بیان کرد و گفت: همه دستگاه ها و ارگان ها برای به نمایاندن و بازنمایندن پتانسیل های فرهنگی تلاش کنند.

پیمان جبلی افزود: مجموعه ظرفیت ها و پتاسیل ها این امکان را به ما می دهد که بزرگان و مشاهیر کرد را بیشتر در شبکه سراسری معرفی کنیم تا جایی که امسال پخش سریال های، سوران و سنجر خان را در شبکه سراسری خواهیم داشت.

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی هم در این مراسم اظهار کرد: در زمینه پوشش در سه بستر تلویزیون، رادیو اف ام و ای ام از ۴۱۶ ایستگاه در استان معاونت توسعه توفیق داشته که از سال ۸۸ در فرایند گذر از آنالوگ به دیجیتال حرکت کند.

شریفی ادامه داد: کردستان جز یک سوم استان های پیشرو بود تا جایی که از ۳۵۹ ایستگاه با ردصد پوشش ۹۲.۲ درصد جمعیت به دیجیتال تغییر وضعیت یافته است.

وی یادآور شد: در یک سال و نیم گذشته تنها ۲۵ فرستنده آنالوگ داریم که اگر امسال به سرانجام برسد، کردستان از جمله استان های معدود کشور خواهد بود که کاملا دیجیتال می شود.

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی از ایجاد تفاهم نامه ۹۰ میلیارد تومانی برسدخبر داد که ۴۵ میلیارد تومان سهم استان و ۴۵ میلیارد تومان سهم سازمان است تا برای خروج کامل از آنالوگ و مرحله بعدی تکمیل واحد سیار و پوشش تی اس سه و چهار به حد استاندارد ملی برسد.

کد خبر 2755489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha