گفتگوی سوری - سوری راه حل بحران سوریه است

سرویس سوریه - «حسن کوچر» معاون رئیس شورای اجرایی مدیریت خودگردان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را دریچه‌ راه‌حل بحران در سوریه دانست و اعلام کرد که گفتگوی سوری-سوری سنگ‌بنای حل بحران است و دستیابی به ثبات در سوریه بدون آن غیرممکن است.

بە گزارش کردپرس، «حسن کوچر» معاون رئیس شورای اجرایی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را دریچه‌ راه‌حل بحران سوریه دانست و اعلام کرد که گفتگوی سوری-سوری سنگ‌بنای حل بحران است و دستیابی به ثبات در سوریه بدون گفتگو غیرممکن است.

به نوشته آژانس خبری هاوار، «حسن کوچر» معاون رئیس مشترک شورای اجرایی مدیریت خودگردان اعلام کرد که آنها مخالف بازگشت سوریه به اتحادیه عرب اگر دلیل و هدف آن حل بحران سوریه باشد، نیستند.

حسن کوچر در ادامه گفت: «مدیریت خودگردان همواره در تلاش برای حل بحران سوریه است و بیانیه‌ای را نیز در این باره ارائه کرد.،»

حسن کوچر همچنین با بیان اینکه اتحادیه عرب باید میان دولت دمشق و مردم سوریه برای حل بحران سوریه میانجیگری کند، ادامه داد: «بازگشت سوریه به اتحادیه عرب دریچه حل بحران سوریه است و راه‌حل باید داخلی باشد نه خارجی و این امر اتحاد سوریه را تضمین می‌کند.»

حسن کوچر در باره گفتگوی سوری- سوری اظهار داشت: «گفتگوی سوری-سوری سنگ‌بنای حل بحران سوریه است، باید زمینه جدیدی برای بازگشت پناهجویان و آوارگان ایجاد شود. اگر یک زمینه سیاسی وجود نداشته باشد، نمی‌شود لنتظار داشت ثبات در سوریه حاصل شود.»

حسن کوچر در پایان، موضع مدیریت خودگردان در مورد مسائل سوریه و راه‌های حل آن را بیان کرد: «موضع ما میهنی و سوری است و ما خواستاریم که بحران سوریه در سوریه حل شود. ما به طور کلی برای حل بحران سوریه خواستار گفتگو با دولت دمشق هستیم. برنامه ما ایجاد مدیریت‌های خودگردان است. هدف ما حل بحران سوریه در داخل سوریه و از طریق گفتگوی سوری-سوری است زیرا این رویکرد در خدمت منافع مردم سوریه است.»

کد خبر 2755469

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha