ظرف دو روز آینده 400 میلیارد دینار از بغداد به اقلیم کردستان ارسال خواهد شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ مسعود حیدر معاون وزارت دارایی عراق اعلام کرد مبلغ 400 میلیارد دیناری که قرار است از بغداد به اقلیم کردستان ارسال شود و نیاز دولت اقلیم برای پرداخت حقوق کارمندانش است باید ظرف چند روز آینده این پول به اربیل برسد.

به گزارش کردپرس به نقل از صدای آمریکا، مسعود حیدر گفت:«ما در مقام وزارت دارایی روز یکشنبه 6 ماه می 2023 به بانک مرکزی ابلاغ کردیم تا حسابی به این منظور برای اقلیم کردستان افتتاح کنند. پیش‌بینی می‌کنم ظرف دو روز آینده این پول از شعبه بانک مرکزی به حساب دولت اقلیم کردستان واریز شود.

کارمندان دولت اقلیم تاکنون حقوق ماه چهارم سال را دریافت نکرده‌اند.

مسعود حیدر تاکید کرد باید برای موضوع پرداخت حقوق تدبییری اساسی اندیشه شود این کار با وضع قانون نفت و گاز دولت فدرال عراق و با اصلاح چند قانون دیگر انجام پذیر است.

وی اعلام کرد: اگر در عراق اتحاد و یکدستگی در وضع قوانین و دستورات وجود داشته باشد مشکلاتی که از سال 2014 در زمینه پرداخت حقوق اقلیم کردستان بوجود آمده‌اند رفع می‌شود و میتواند به یک باره پرونده مربوط به حقوق را مختومه کند.

پیشتر در روز پنجشنبه فارس عیس ریاست نمایندگان اقلیم کردستان در بغداد به صدای آمریکا گفته بود انشاالله اوایل هفته آینده دولت عراق مبلغ 400 میلیارد دینار به اقلیم کردستان پرداخت می‌کند.

کد خبر 2755463

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha