وعده سرمایه گذاری ۲۰ میلیون دلاری برای طرح گردشگری صلوات آباد سنندج

استاندار کردستان گفت: در گام اول ۲۰ میلیون دلار توسط شرکت سرمایه گذار برای اجرای طرح گردشگری منطقه صلوات آباد سنندج هزینه خواهد شد که مشوقی برای دیگر سرمایه گذاران است.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه بررسی طرح های گردشگری منطقه صلوات آباد سنندج، گفت: همه دستگاه ها و سازمان ها برای اجرای طرح های گردشگری صلوات آباد سنندج باید احساس مسئولیت کرده و از تمام ظرفیت های خود در این راستا استفاده کنند.

وی اظهار کرد: برای به ثمر رسیدن این پروژه عظیم سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، ادارات نباید منتظر دستور و یا تشکیل جلسات باشند، بلکه باید با احساس مسئولیت به این مسئله ورود کنند.

استاندار کردستان افزود: از جمله ظرفیت های اصلی کردستان برای توسعه، موضوع گردشگری بوده که از مواهب بسیار زیاد طبیعی برخوردار است.

زارعی کوشا ادامه داد: صلوات آباد از نقاطی است که مردم سنندج و استان نسبت به آن علاقه قلبی دارند و این ظرفیت قابل توجهی برای استان به شمار می رود که اکنون در فاز اجرایی کار قرار دارد  و خود پروژه نیز یک کار بزرگ و پر ریسک است.

وی یادآور شد: در گام اول ۲۰ میلیون دلار توسط شرکت سرمایه گذار اجرایی خواهد شد که مشوقی برای دیگر سرمایه گذاران است.

آمادگی شهرداری سنندج برای همکاری در اجرای طرح های گردشگری صلوات آباد

شهردار سنندج نیز در این جلسه از آمادگی شهرداری سنندج برای همکاری کامل در اجرای طرح های گردشگری صلوات آباد خبر داد و بیان کرد: شهر سنندج در ضلع غربی به واسطه داشتن کوه آبیدر ظرفیت گردشگری خوبی دارد و گردشگران زیادی را جذب می کند.

سیدانور رشیدی با بیان اینکه در ضلع شرقی سنندج هم به دلیل زیبایی خاص منطقه صلوات آباد ظرفیت های خوبی برای گردشگری وجود دارد، گفت: انتخاب صلوات آباد در راستای اجرای این طرح سرمایه گذاری کار بسیار ارزشمند است و جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه توجه ویژه به ورودی شهر از مسائل بسیار مهمی است که در تقویت صنعت گردشگری می تواند بسیار مثمرثمر باشد، افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی و توپوگرافی مرکز استان، ظرفیت اجرای کارهای شاخص در حوزه گردشگری به ویژه در منطقه صلوات آباد وجود دارد و با توجه به عمق دره ها در مسیر صلوات آباد می توانیم جاذبه هایی مانند تله کابین و غیره را هم مد نظر قرار داد.

کد خبر 2755309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha