دعوت وزیر دفاع ایتالیا از نخست وزیر اقلیم کردستان برای سفر به آن کشور

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ نخست وزیر اقلیم کردستان با وزیر دفاع اینالیا دیدار کرد و از سوی نخست وزیر ایتالیا برای سفر به آن کشور دعوت شد.

به گزارش کردپرس به نقل از باسنیوز: «مسرور بارزانی»، نخست وزیر اقلیم کردستان، روز چهارشنبه 13 اردیبهشت ماه از «گویدو کروستو»  وزیر دفاع ایتالیا استقبال کرد و طی دیداری اوضاع عمومی عراق و پیشبرد روابط بین اقلیم و ایتالیا را بررسی کردند.
در این دیدار، وزیر دفاع ایتالیا مراتب احترام نخست وزیر کشورش را به نخست وزیر اقلیم کردستان ابراز داشت و دعوتنامه وی را برای سفر به رم، به «مسرور بارزانی» تقدیم کرد.
گویدو، ضمن اینکه خود را دوست دیرین مردم کردستان توصیف کرد، بر تداوم حمایت کشورش از نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان در راستای مبارزه با تروریسم و استقرار صلح و امنیت در منطقه تاکید کرد.
مسرور بارزانی نیز از روابط دوستانه ایتالیا با اقلیم کردستان و حمایت‌هایش از مردم اقلیم کردستان قدردانی کرد.
همچنین بارزانی ابراز امیدواری کرد که روابط اقلیم کردستان و ایتالیا در تمامی زمینه‌ها گسترش یابد، به ویژه کە فرصت‌های بسیاری برای توسعه روابط و استفاده از تجربیات پیشرفته ایتالیا، وجود دارند.
شایان ذکر است، وزیر دفاع ایتالیا روز سه‌شنبه یازدهم اردبیهشت ماه، وارد اقلیم کردستان شد و در فرودگاه بین‌المللی اربیل، از سوی وزیر امور داخلی اقلیم کوردستان، مورد استقبال قرار گرفت.
 

کد خبر 2755166

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha