اردوغان برنده دور اول انتخابات ترکیه نیست

سرویس جهان- خبرگزاری بلومبرگ از عدم توانایی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در کسب نیمی از آراء مردم ترکیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داد.

به گزارش کردپرس، خبرگزاری بلومبرگ که از مردم برخی مناطق ترکیه و جامعه مهاجران این کشور در اروپا نظرسنجی کرده، گزارش داد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور کنونی ترکیه نخواهد توانست در دور اول انتخابات ترکیه حدنصاب لازم را کسب کند.

بلومبرگ از ریزش شدید حامیان گذشته رجب طیب اردوغان در این دوره خبر داده و نوشته است تورم، نارضایتی گسترده جوانان و ناامیدی نسبت به آینده ترکیه از جمله مواردی است که نگاه مثبت مردم به اردوغان را تغییر داده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ناامیدی نسبت به عملکرد اردوغان در میان مردم ترکیه گسترش قابل توجهی یافته است. به همین دلیل، او نمی تواند در انتخابات 14 می 2023 نیمی از آراء را به دست آورد.

بلومبرگ یکی از دلایل شکست احتمالی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ماه می را متحد شدن بی سابقه اپوزیسیون ترکیه علیه او دانسته است.

این خبرگزاری کردهای مهاجر ترکیه در اروپا را از جمله مخالفان اردوغان دانسته که رای آنها می تواند بر سرنوشت انتخابات تاثیر بگذارد.

البته این خبرگزاری تاکید کرده که گسترش اعتراضات نسبت به اردوغان نمی تواند به معنی پیروزی قاطع کمال قلیچداراوغلو، نامزد اپوزیسیون ترکیه در انتخابات ریاست جهموری ترکیه باشد.

کد خبر 2755150