عدم مردم بیتلیس به نامزد AKP در انتخابات پارلمان ترکیه

سرویس سوریه - مردم بیتلیس با بیان اینکه «معاذ ارگزن» نامزد انتخاباتی پارلمان AKP که در حملات به عفرین نام خود را روی موشک‌ها نوشته بود دشمن کردها است اظهار داشتند که به نامزد دشمن کردها اجازه انتخاب شدن را نخواهند داد.

به گزارش کردپرس، مردم بیتلیس اعلام کردند که «معاذ ارگزن» نامزد انتخاباتی پارلمان حزب عدالت و توسعه(AKP) که در حملات به عفرین نام خود را روی موشک‌ها نوشته بود دشمن کردها است و اظهار داشتند که به نامزد دشمن کردها اجازه نخواهند داد انتخاب شود.

به نوشته آژانس خبری مزوپوتامیا، ترکیه به همراه نیروهای شبه‌نظامی وابسته به خود در تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۱۸ به شهر عفرین در شمال و شرق سوریه حمله کرد. «معاذ ارگزن» در جریان این حملات بر روی موشک‌هایی که به سمت عفرین شلیک شد نام خود را نوشته بود. در انتخابات پیش رو، AKP «معاذ ارگزن» را به عنوان نامزد خود در بیتلیس اعلام کرد. ارگزن با انتشار عکس موشکی که نام خود را روی آن نوشته شده بود در شبکه اجتماعی خود نوشت: «خاطره‌ای از تانک «N60 A3» ما به سمت عفرین، روح شهدای عزیزمان زنده باشد، زنده باد سرزمین ما و وحدت ما ماندگار باشد، پروردگارا گلوله این توپ و همه حملات سربازان ما را متوجه دشمنان کن.»

با توجه به مواضع «معاذ ارگزن»، ساکنان بیتلیس ارگزن را دشمن کردها دانسته و اعلام کردند که به AKP رای نخواهند داد. «صلاح‌الدین آدیامان از اهالی بیتلیس با بیان اینکه معاذ ارگزن در این شهر کردنشین کاندید شده است اظهار داشت تا جایی که بتوانیم اجازه نمی‌دهیم وی در این ناحیه انتخاب شود و بیتلیس سه نامزد حزب چپ سبز را به پارلمان اعزام خواهد کرد.»

«مراد شاهین»رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP) در «تاتوان» نیز اظهار داشت که AKP کردها را هدف قرار می‌دهد و افرادی مانند خود را در شهر تاتوان معرفی می‌کند. شاهین با بیان اینکه AKP به همراه «معاذ ارگزان»، «توران بدرخان اوغلو» را که پیش از این به عنوان سرپرست شهرداری شرناخ منصوب کرده بود را نیز در انتخابات نامزد کرده است. افزود: «آنها فردی را که اراده مردم کرد را در نظر نمی‌گیرد و با مردم بیتلیس دشمنی دارد به عنوان نامزد انتخاباتی اعلام کرده‌اند.

کد خبر 2755120

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha