قباد طالبانی از فریب دادن مردم دست بردارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان _  دفتر نخست‌وزیری اقلیم کردستان اعلام کرد اگر قباد طالبانی و تیم وزرای وی نسبت به مردم احساس مسئولیت می‌کنند از فریب دادن و ریختن خاک در چشم مردم خودداری کنند و به جلسات کابینه باز گردند و گفتگوی اساسی انجام دهند.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس: متن این بیانیه بدین شرح است:
مدتی است که نهادها  رسانه‌ای و شخصیتهای نزدیک به قباد طالبانی معاون نخست‌وزیر این موضوع را تبلیغ می‌کنند که گویا بخاطر حقوق کارمندان جلسات هیئت دولت را بایکوت کرده‌اند.
به آحاد جامعه اعلام می‌کنیم که این  ستم دیگری است که در سلیمانیه و حلبچه و راپرین و گرمیان روی می‌دهد دفاع از حق کارمندان (حقوق بگیران) سلیمانیه وظیفه‌ی تیم وزرای دولت است ، اگر ظلمی برعلیه مردم سلیمانیه رخ دهد قبل از هر کس هیئت وزرای حزب دمکرات و جنبش تغییر و سوسیالیست جلوی ان را می‌گیرد. از همین رو نباید  مردم سلیمانیه در معرض برگزاری مزایده قرار گیرند.
مشکل عدم وجود گردش پول در سلیمانیه چندماهی است که وجود دارد برای این منظور هم کمسیون تحقیقی تشکیل شد و دراین باره فعالیت کرد اما  ترور افسر «هاوکارجاف» روی داد و این پروسه به تعویف افتاد، چون پش غز درخواست تحویل متهمان این حادثه قباد طالبانی و تیم اتحادیه میهنی کردستان موضع خود را  اتخاذ  و جلسات هیئت دولت را بایکوت کردند.
همه‌ی اقلیم کردستان در شرایط سخت اقتصادی به سر می برد اما آنچه باعث سخت تر شدن وضعیت مالی سلیمانیه شده است، دزدی و غارت درآمدهای این استان است که شخص قباد طالبانی و اطرافیان وی در این باره مسئول هستند.
بهبود شرایط موجود تنها با استقرار یک سیستم قوی مالی امکان‌پذیر خواهد بود. آن هم که دولت نظارت دقیقی بر فرآیند جمع‌آوری درآمدهل داشته باشد، تا این درآمدها بصورت عادلانه در خدمت شهروندان قرار گیرد.
مشکل مالی سلیمانیه این است که شفافیتی دز فرآیند جمع‌آوری درآمدها وجود ندارد و اجازه داده نمی‌شود که نطارت مرکزی دراین زمینه صورت گیرد.مکان برطرف نمودن همه‌ی این مشکلات تنها جلسات کابینه دولت است از همین رو اگر قباد طالبانی و تیم اتحادیه میهنی در قبال مردم سلیمانیه احساس مسئولیت می‌کنند از فریب و ریختن خاک در چشم مردم دست بردارند و به جلسات بازگردند و گفتگوی اساسی انجام دهند.

کد خبر 2754992

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha