سلامت بیش از ۱۵ هزار نوآموز کردستانی ارزیابی شد

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: ۷ هزار و ۴۷۵ نوآموز تاکنون به پایگاه های سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی مراجعه نکرده اند که این افراد تا ۱۰ خردادماه جاری فرصت دارند تا با مراجعه به پایگاه های سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی ارزیابی شوند.

به گزارش کرد پرس، طالب محمدی گفت: ثبت نام نوآموزان پایه اول ابتدایی در مهر ۱۴۰۲ منوط به سنجش آنان و ثبت در سامانه مربوطه است که تاکنون ۱۵ هزار و ۱۸۹ نفر با نوبت گیری و مراجعه به پایگاه های سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی ارزیابی شده اند.

وی اظهار کرد: ۲۱ پایگاه در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به هنگام رشدی ـ تربیتی و مدارس با نیازهای ویژه در ۱۳ شهرستان و منطقه استان برای اجرای این برنامه اختصاص یافته است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان افزود: بر اساس اعلام معاونت آموزش ابتدایی استان ۲۲ هزار و ۶۶۴ نوآموز پیش دبستانی استان باید در برنامه ملی سنجش شرکت کنند.

محمدی با اشاره به سه مرحله اجرای سنجش در استان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، ادامه داد: سنجش مرحله اول طبق روال دوره های گذشته از تیر ماه ۱۴۰۱ شروع و در شهریور ماه پایان یافت و سنجش مرحله دوم نیز از مهرماه شروع و تا آذرماه برای نوآموزان ورودی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ادامه داشت.

وی با اشاره به سنجش با رویکرد جدید به عنوان مرحله سوم اجرای برنامه سنجش، یادآور شد: استفاده از مراکز مشکلات ویژه یادگیری به عنوان پایگاه سنجش، بهره گیری از نیروهای توانمند مراکز اس ال دی، تغییر نوع و درجه پایگاه ها واجرای برنامه سنجش در طول سال تحصیلی چهار ویژگی سنجش با رویکرد جدید است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در ادامه نظارت جدی و مستمر بر کار پایگاه های سنجش و هدایت بهینه آنان، توجیه کامل مدیران مراکز پیش دبستانی و اطلاع رسانی همه جانبه به اولیای نوآموزان پیش دبستانی و راهنمایی آنان را مهم برشمرد.

محمدی سازمان آموزش و پرورش استثنایی را متولی و مجری اجرای برنامه سنجش دانست و بیان کرد: اولیا می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی https://my.medu.ir/ نسبت به ثبت نام نوآموزان در پایگاه های سنجش محل زندگی خود اقدام کنند.

وی گفت: تعرفه عادی سنجش ۶۰۰  هزار ریال، تعرفه عشایر و افاغنه رایگان و تعرفه دانش آموزان بی بضاعت رایگان (از طریق شناسایی کد ملی و اتصال به درگاه الکترونیک سازمان ملی هدفمندی یارانه ها) و پرداخت از طریق درگاه الکترونیکی است.

کد خبر 2754958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha