بغداد با فرستادن جداگانه مبلغ حقوق کارمندان سلیمانیه و حلبچه موافقت کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ به گزارش اطلاعات بدست امده از یک منبع عالیرتبه عراق،بغداد با فرستادن مبلغ حقوق استانهای سلیمانیه وبغداد به صورت جداگانه موافقت کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس: این منبع اعلام کرد: اتحادیه میهنی کردستان در گذشته هم این درخواست را به مقامات عراقی  ارائه داده بود اما با آن مخالفت شد، اکنون در این باره به توافق رسیدند و حقوق استانهای سلیمانیه و حلبچه بطور جداگانه ارسال می‌گردد.
پیشتر هم سمیر هورامی سخنگوی قباد طالبانی معاون نخست‌وزیر اقلیم اعلام کرده بود اگر این مشکل سلیمانیه مرتفع گردد، امیدواریم با بغداد بر سر  اداره‌ی عادلانه سلیمانیه به توافق برسیم.
اخیرا هیأتی از اتحادیه میهنی به بغداد رفت و در آنجا گفتگوهای جدی دراین باره انجام دادندو مقامات بغداد موافقت کردند تا رفع و تعیین تکلیف مشکلات داخلی اقلیم کردستان حقوق کارمندان سلیمانیه را بطور جداگانه ارسال کند.
سمیر هورامی گفت:«از ماه ۱۱ سال گذشته راه‌حل‌هایی برای رفع این مشکل به پارتی ارائه دادیم اما پاسخی در این زمینه دریافت نکرده‌ایم ، در جلسات خود با تیم وزرا و دفترسیاسی پارتی این موضوع را بررسی کردیم و خواستار پاسخگویی دراین باره شدیم.
وی اضافه کرد یکی از مشکلات موجود میان اتحادیه میهنی وپارتی موضوع چگونگی رفع مسائل مالی مناطق سلیمانیه و حلبچه و اداره خودگردان راپرین و گرمیان است.

کد خبر 2754965

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha