صلاح الدین دمیرتاش: اردوغان بازنده انتخابات است

سرویس جهان- صلاح الدین دمیرتاش، سیاستمدار زندانی کرد ترکیه تاکید کرد رجب طیب اردوغان, رئیس جمهور کنونی ترکیه در انتخابات ریاست جمهوری آینده شکست خواهد خورد.

به گزارش کردپرس، صلاح الدین دمیرتاش، سیاستمدار زندانی کرد ترکیه و رهبر سابق حزب کردگرای دموکراتیک خلقها یا HDP که در حال گذراندن هفتمین سال حبس خود است، بر نقش تعیین کننده رای کردهای ترکیه در انتخابات ماه می جاری این کشور تاکید کرد.

دمیرتاش به مجله سیاسی پولیتیکو گفت: در این انتخابات که نیم درصد رای ها هم حیاتی است، کردها نقش مهمی در نتیجه آن خواهند داشت.

او پیش‌بینی کرد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور فعلی ترکیه و نامزد حزب عدالت و توسعه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، در همان دور اول و با اختلاف زیاد شکست خواهد خورد.

دمیرتاش که مصاحبه پولیتیکو با او در زندان و از طریق وکلایش صورت گرفته، با اشاره به اینکه اردوغان در سالهای اخیر کردهای ترکیه را با اقدام نظامی و بازداشت گسترده نمایندگان پارلمان، شهرداران، روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی کرد به شدت سرکوب کرده است، گفت: اردوغان بخش عظیمی از حمایت کردهای ترکیه را از دست داده است.

او اتهام وابستگی حزب دموکراتیک خلق ها به پ.ک.ک یا حزب کارگران کردستان ترکیه از سوی دولت اردوغان را رد کرد و گفت حزب HDP یک موجودیت سیاسی مستقل است.

دمیرتاش درباره واکنش اردوغان به شکست در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه گفت: اردوغان به نتیجه انتخابات احترام خواهد گذاشت و در صورت شکست هم نتیجه انتخابات را می پذیرد.

کد خبر 2754858