احتمال تعویق مجدد برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- به گفته برخی نمایندگان پارلمان اقلیم کردستان عراق، با توجه به فضای ملتهب سیاسی در اقلیم کردستان عراق، ممکن است انتخابات پارلمانی این منطقه در ۱۸ نوامبر ۲۰۲۳ برگزار نشود.

به گزارش کردپرس، انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق که قرار بود پاییز گذشته برگزار شود به دلیل اختلافات احزاب این منطقه بویژه بر سر اصلاح قانون انتخابات محقق نشد. 

دلشاد شهاب، سخنگوی ریاست اقلیم کردستان عراق روز ۲۶ ژانویه سال جاری اعلام کرد روز ۱۸ نوامبر ۲۰۲۳ به عنوان تاریخ جدید برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان تعیین شده است.

اما برخی نمایندگان پارلمان اقلیم کردستان عراق به نشریه نیوعرب گفته اند احتمال برگزاری انتخابات در تاریخ جدید هم بعید است.

سرکوب آزاد، نماینده حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق در پارلمان اقلیم کردستان در بین باره گفت: متاسفانه به دلیل فضای سیاسی نامناسب کنونی احتمال برگزاری انتخابات در موعد مقرر کم است.

او دلیل احتمال عدم برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان در موعد جدید را ادامه مناقشه میان دو حزب حاکم بر اقلیم کردستان و نبود فرصت کافی برای اصلاح قانون انتخابات دانست.

بهمن عبدالله، نماینده حزب دموکرات کردستان عراق نیز با اشاره به وجود اختلافات عمیق میان حزبش و اتحادیه میهنی به نیوعرب گفت که تا زمانی که احزاب خارج از صحن پارلمان بر سر انتخابات با هم توافق نکنند تعیین تاریخ جدید برگزاری انتخابات بی‌فایده خواهد بود.

اما هندرین محمد، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات اقلیم کردستان و همچنین نمایندگی سازمان ملل در عراق برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق در سال جاری را ممکن دانسته و بر لزوم برگزاری آن تاکید کردند.

کد خبر 2754856