مصرف 31 درصد گاز کردستان در نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: تامین سوخت نیروگاه تولید برق سیکل ترکیبی شهرستان سنندج در طول سال با گاز طبیعی انجام می گیرد و این نیروگاه بیش از ۳۱ درصد مصرف گاز استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش کرد پرس، احمد فعله گری با بیان اینکه مصرف گاز طبیعی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش مختصری روبرو بوده است، گفت: در طول فصل سرد سال اولویت مصرف گاز طبیعی با مصرف بخش خانگی است و در صورت لزوم برای تامین مصارف این بخش مصرف صنایع به ویژه نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج با محدویت مواجه می شود.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ در مجموع کل استان در بخش های خانگی، تجاری و صنعتی ۳ میلیارد و ۶۳۸میلیون متر مکعب گاز مصرف کردند که یک میلیارد و ۱۲۲ میلیون و ۷۸۳ هزار و ۷۰۶ متر مکعب در بخش نیروگاه تولید برق سیکل ترکیبی شهرستان سنندج مصرف شده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ در مجموع مصرف کل استان در بخش های خانگی، تجاری و صنعتی ۳ میلیارد و ۴۲۱ میلیون متر مکعب گاز مصرف کردند که یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۸۶۲ هزار و ۵۳۲ متر مکعب در بخش نیروگاهی اتفاق افتاده است.

فعله گری ادامه داد: با مقایسه مصرف گاز طبیعی در بخش نیروگاهی در ۲ سال متوالی افزایش چندانی را شاهد نیستم و دلیل آن محدودیت مصرف در فصل سرما بوده زیرا اولویت تامین گاز طبیعی با بخش مسکونی است.

وی در مورد درصد تامین سوخت نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج یادآور شد: مصرف روزانه نیروگاه به طور میانگین ۴ تا ۴ و نیم میلیون متر مکعب بوده و با مقایسه مصرف گاز طبیعی در یک سال، نیروگاه با کل مصرف استان تقریبا ۳۲ درصد از گاز مصرفی اختصاص به بخش نیروگاهی داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان در مورد افزایش مصرف گاز طبیعی در نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج، بیان کرد: هر سال با عبور از فصل سرما و به تبع آن افزایش دمای هوا، مصارف گازطبیعی برای استفاده گرمایشی با کاهش محسوسی روبرو شده و با روشن شدن وسایل سرمایشی منازل مسکونی، مراکز عمومی و تجاری و ادارات با افزایش بسیار قابل ملاحظه ای مصرف برق مواجه می شوند.

فعله گری گفت: نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی تولید برق شهرستان سنندج برای افزایش تولید و رفع نیاز این بخش نیاز به سوخت مطئمن و دائم دارد که گاز طبیعی این منبع مورد نیاز را تامین می کند و میزان گاز تحویلی به این نیروگاه با افزایش چشمگیری روبرو می شود.

کد خبر 2754835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha