شناگر نابغه سندروم داون مهابادی به المپیک برلین اعزام می شود

سرویس آذربایجان غربی- شاهو محمدی، شناگر نابغه سندروم داون مهابادی به مسابقات جهانی المپیک ویژه برلین اعزام خواهد شد.

کیوان خوشبخت سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان مهاباد در این باره به کردپرس گفت: شاهو محمدی ملی پوش سندروم داون مهابادی به همراه تیم اعزامی کشور به مسابقات جهانی المپیک ویژه ۲۰۲۳ که خرداد ماه سال جاری در برلین برگزار خواهد شد اعزام می شود .

او ادامه داد: محمدی ورزشکار سندرم داون، رکورد شنای معلولین، مدال طلا و نقره المپیک ویژه ایرانیان، طلای مسابقات قهرمانی شنای معلولان کشور و چندین مقام ارزنده دیگر را در کارنامه ورزشی خود دارد و در رشته‌های قایقرانی ، کوهنوردی و دوچرخه سواری و دومیدانی هم فعالیت دارد.

خوشبخت بیان کرد: شاهو محمدی، نوجوان مهابادی مبتلا به سندروم داون، به عنوان نخستین شناگر معلول نزدیک به ٣ هزار متر شنا کرده و رکوردار شنای استقامت در ایران و جهان است.

شاهو محمدی متولد ١٣ شهریور ماه سال ٨٤ است. او از کودکی مبتلا به سندرم داون(کم توان ذهنی) بوده و بنا به توصیه پزشکان پدر و مادر او سعی که مشکل ترس از آب وی را به کمک شنا درمانی بهبود بخشند.

شاهو، سال ٩٧ توانست با شنای ۲۵۰۰ متر رکوردار ایران و جهان شود. این شناگر توانست در عرض یک ساعت، مسافت ٢ هزار و ٤٨٣ متری رو در ٤٩ بار به صورت رفت و برگشت شنا کرده و اولین رکوردار بیشترین مسافت شنای استقامت در عرض یک ساعت در بخش معلولان ایران و جهان شود.

محمدی، عضو ویژه پارالمپیک ایران و دارنده دو مقام قهرمانی در مسابقات کرال سینه ایران، اولین قایقران سندرومی ایران، اولین سندرومی دارای توانایی کنترل قایق کایک در ایران و رقابت با شناگران عادی است.

امسال میزبانی بزرگترین رویداد ورزشی افراد با قابلیت های ویژه یا چندگانه به پایتخت آلمان رسید. دراین مسابقات ۷۰۰۰ ورزشکار از ۱۷۰ کشور شرکت خواهند کرد.

کد خبر 2754763

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha