کشف ۲.۶ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای کردستان

فرمانده مرزبانی کردستان گفت: بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق طی سال گذشته در مرزهای استان کشف و ضبط شد که نسبت به سال پیش از آن، ۵۳ درصد رشد داشت.

به گزارش کرد پرس، سرهنگ محمدعارف سپهری گفت: در راستای کنترل مرزها و به منظور مقابله با قاچاق کالا، مرزبانان این فرماندهی در سال ۱۴۰۱ توانستند در چندین عملیات دقیق و برنامه‌ریزی شده، مقادیر قابل توجهی کالای ممنوعه و قاچاق را کشف کنند.

وی اظهار کرد: مرزبانان در این عملیات‌ها، ۵۱۹ هزار و ۸۱۳ پاکت سیگارت خارجی، ۱۱ هزار و ۷۰۳ راس دام سبک و سنگین، ۹۳۱ هزار و ۷۷۲ لیتر سوخت و یک میلیون و ۴۱۵ هزار و ۵۳۲ قلم داروی قاچاق را کشف کردند.

فرمانده مرزبانی کردستان به سایر اقدامات مرزبانان در این مدت اشاره کرد و افزود: کشف ۲ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۳۸۷ عدد مواد محترقه، ۲ هزار و ۷۳۳ دستگاه لوازم صوتی تصویری، ۱۱۹ هزار و ۷۴۸ قلم لوازم آرایشی بهداشتی و ۷۵۲ هزار و ۲۴۴ ثوب البسه و ۷۱۸ دستگاه تلفن همراه هوشمند و تبلت نیز توسط ماموران این فرماندهی در هنگ های مرزی بانه و مریوان کشف شد.

سرهنگ سپهری با اشاره به دستگیری ۹۵۳ قاچاقچی و توقیف ۴۳۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت، ادامه داد: مرزبانی کردستان برای مقابله با قاچاق کالا، پوشش خلاء های مرزی و بحث انسداد مرز را در طول ۲۲۷ کیلومتر نوار مرزی استان با جدیت در دستور کار خود قرار داده و تمام توان خود را برای مقابله با ورود و خروج کالای ممنوعه از مبادی غیر رسمی به کار می گیرد.

کد خبر 2754733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha