زمین ساخت ۱۲ هزار واحد مسکن ملی در کردستان تامین شد

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: زمین برای ساخت ۱۲ هزار واحد مسکن ملی در استان تامین شده و در حال حاضر ۷ هزار واحد نیز در دست ساخت است.

به گزارش کرد پرس، امیرحسین جمشیدی گفت: هدف از  اجرای طرح نهضت ملی مسکن ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها و خانه دار شدن اقشار ضعیف جامعه بوده است.

وی اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شدە باید طی چهار سال آیندە ٤ میلیون واحد مسکن در کشور ساخته شود که سهم استان کردستان از این میزان ٨۷ هزار و ۲۳۹ واحد در قالب ۳٦ هزار و ۷٨۱ ساخت مسکن است.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی کردستان، سهمیه ساخت نهضت ملی مسکن در استان کردستان را ۳٦ هزار و ۷٨۱ واحد عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۱٦ هزار و ۳۷۰ واحد به صورت خودمالکی، ٥ هزار و ۷٦۰ واحد به صورت استیجاری و ۱٦ هزار شامل خانه های روستایی است.

جمشیدی نبود زمین را از چالش های روبه روی طرح نهضت ملی عنوان کرد و ادامه داد: زمین ۱۲ هزار واحد مسکونی تامین شده و ۷ هزار واحد مسکونی از این طرح در حال ساخت است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به پایین آوردن قیمت تمام شده مسکن ملی، یادآور شد: باید از ظرفیت های مختلف در راستای کاهش قیمت تمام شده مسکن ملی بهره بگیریم.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی کردستان بیان کرد: با عنایت شهرداری و شورای شهر سنندج قیمت صدور جواز برای ساخت مسکن ملی در سنندج ۲۱ میلیون برای هر واحد در نظر گرفته شده که این اقدام قابل تقدیر است و امیدواریم به رویه ای در بین شهرداری های سایر شهرهای استان تبدیل شود.

جمشیدی گفت: عملیاتی شدن اهداف و برنامه های دولت مردمی در طرح نهضت مسکن ملی نیاز به عزم بین دستگاهی و همراهی بیشتر سایر بخش ها دارد.

وی توجه به باز زنده سازی بافت فرسوده شهری در کنار اجرای برنامه های طرح جهش مسکن را ضروری دانست و افزود: راه و شهرسازی در چند سال اخیر بهسازی و بازسازی بافت های فرسوده را به صورت ویژه مورد توجه قرار داده و موارد تشویقی در نظر گرفته است و شهرداری ها هم در این حوزه کمک زیادی به این اداره کل داشته اند.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: ۵۷ پروژه در حوزه بازآفرینی شهری در کردستان آغاز شد اما به دلیل کاهش اعتبارات، فرایند اتمام پروژه ها با مشکل مواجه شده است.

جمشیدی یادآور شد: بهره برداری از این پروژه ها تحول اساسی در حوزه ارتقای کیفیت زندگی ساکنین محلات هدف بازآفرینی شهری ایجاد خواهد کرد.

کد خبر 2754674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha