وعده وفور تولید و توزیع مرغ در ارومیه به اواسط اردیبهشت موکول شد

سرویس آذربایجان غربی- پس از انتقاد شدید الحن دو تن از نمایندگان ارومیه از کمبود ٢ هفته ای مرغ در این شهرستان، استاندار آذربایجان‌غربی گفت: دلایل مشکل توزیع عادلانه مرغ گرم در بازار بررسی می شود و ستاد تنظیم بازار استان هم وفور تولید را از اواسط اردیبهشت وعده داد.

به گزارش کردپرس، استاندار آذربایجان‌غربی امروز در جلسه حل مشکلات روند توزیع مرغ تصریح کرد: ریشه و دلایل مشکل توزیع عادلانه مرغ گرم در بازار پیدا و با برنامه ریزی و مدیریت صحیح تنظیم بازار صورت گیرد.

محمدصادق معتمدیان افزود: اگر واحدهای تولیدی و توزیع کننده به دلایل نامشخص و غیرمنطقی تصمیم به عدم توزیع کنند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

او تاکید کرد: هر گونه کم کاری و عدم توزیع مرغ توسط عاملان و توزیع کننده‌ گان قابل قبول نیست و برخورد خواهد شد.

معتمدیان گفت:جامعه هدف مشخص شده و برای ایجاد تعادل در بازار، مرغ منجمد برای دهک پایین جامعه و مناطق کم برخوردار توزیع شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی: کمبودی در توزیع گوشت مرغ در بازار وجود ندارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی نیز در این جلسه گفت: با وجود اینکه کمبودی از نظر توزیع گوشت مرغ در بازار وجود ندارد، اما عده‌ای از تولید کنندگان سعی دارند تا قیمت‌ها را افزایش دهند.

شهبازی در این رابطه بیان کرد: در زمینهٔ تأمین مرغ در ارومیه مشکلی وجود ندارد و قیمت هر کیلو مرغ گرم ۶۳ هزار تومان و مرغ منجمد ۴۳ هزار تومان مصوب شده و با گرانفروشان در این زمینه برخورد جدی می شود.

او دلیل کمبود مرغ در استان را جوجه ریزی کم واحدهای مرغداری عنوان کرد و گفت: به دلیل پایین بودن قیمت لاشه مرغ در ماه‌های گذشته و افزایش قیمت نهاده‌های دامی وارداتی، جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان روند کاهشی داشته است.

به گزارش کردپرس از استانداری آذربایجان غربی؛  طبق تصمیم ستاد تنظیم بازار، روزهای آینده با تامین گوشت مرغ گرم و منجمد، بازار مدیریت شده و از اواسط اردیبهشت ماه مرغ به وفور تولید و روانه بازار مصرف خواهد شد.

کد خبر 2754632

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha