کاهش ولادت و افزایش امید به زندگی در آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و دبیر قرارگاه جمعیتی آذربایجان غربی از کاهش تولد ١٢٠٠ نوزاد در استان به نسبت سال گذشته و افزایش سن امید به زندگی خبر داد.

به گزارش کردپرس، ریخته گر امروز  ۲۷ فروردین ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات خانه مطبوعات آذربایجان غربی برگزار شد، افزود: در حال حاضر میانگین رشد جمعیت استان ۱.۹ دهم است که از این لحاظ استان رتبه هشتم کشور را در سال گذشته کسب کرد.

او گفت: در سال گذشته میزان تولد نوزاد نسبت به مدت مشابه سال قبل خود ۱۲۰۰ نوزاد کاهش یافت که علت آن را می توان عواملی چون کاهش تعداد ازدواج و افزایش طلاق دانست. 

ریخته گر ادامه داد: طبق آخرین آمار امید به زندگی در کشور ۷۴سال و در استان ۷۷سال است که این حاصل بهبود مراقبت های درمانی، واکسیناسیون بیماری ها است.

دبیر قرارگاه جمعیتی آذربایجان غربی اظهار کرد: شیب کاهش جمعیت در حال حاضر کاهش یافته ولی این به معنی بهتر شدن اوضاع جمعیتی نیست چرا که فرصت برای حل مشکلات جمعیتی کمتر از ۱۰سال است و باید در این زمان طلایی کار اساسی برای جلوگیری از کاهش جمعیت انجام شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه خاطر نشان کرد: فرآیند غربالگری در دوران بارداری به هیچ عنوان ممنوع نیست و پزشک در صورت صلاح دید می تواند غربالگری را تجویز کند.

کد خبر 2754627

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha