پنتاگون: نیروهای دموکراتیک سوریه وابسته به پ.ک‌.ک نیستند

سرویس جهان- وزارت دفاع آمریکا می گوید آمریکا از سال ۲۰۱۴ و در قالب ماموریت مبارزه با داعش ائتلاف، با نیروهای کرد سوریه مشارکت دارد و این نیروها عضو یا وابسته به حزب کارگران کردستان ترکیه یا پ.ک.ک نیستند.

به گزارش کردپرس، وزارت دفاع آمریکا یا پنتاگون یک هفته پس از حمله ناموفق به کاروان خودروهای مظلوم کوبانی ، متحد آمریکا در جنگ با داعش در سوریه در را نزدیکی فرودگاه سلیمانیه عراق، واکنش نشان داد و آن را تایید کرد.

پاتریک ریدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در مصاحبه با خبرنگاران حمله موشکی روز ۷ آوریل ۲۰۲۳ به کاروان مظلوم کوبانی در سلیمانیه را کم اهمیت دانست و از نام بردن از ترکیه به عنوان عامل انجام این حمله خودداری کرد.

او گفت: کاروان در حال عبور از کردستان عراق، در نزدیکی شهر سلیمانیه که نیروی نظامی آمریکا نیز در آن حضور داشت، هدف حمله قرار گرفت.

او با کم اهمیت دانستن این اتفاق افزود: این حمله به هدف خود نرسید و بیش از ۱۰۰ متر دورتر از کاروان را هدف قرار داد.

ریدر با اشاره به اینکه ترکیه نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردهای سوریه را به بهانه ارتباط آنها با حزب کارگران کردستان ترکیه یا پ.ک.ک هدف قرار می دهد، گفت: آمریکا از سال ۲۰۱۴ با نیروهای دموکراتیک سوریه مشارکت داشته است. آنها وابسته یا عضو پ.ک.ک نیستند.

مقامات کرد سوریه حمله به کاروان خودروهای مظلوم کوبانی در شهر سلیمانیه عراق را به ترکیه نسبت داده‌اند اما به نوشته المانیتور آمریکا، وزارت دفاع ترکیه این ادعا را رد کرده است.

ترکیه اخیرا به بهانه ارتباط نزدیک مسئولان استان سلیمانیه عراق با نیروهای کرد سوریه، پرواز هواپیماهای مسافربری از سلیمانیه به ترکیه و بالعکس را ممنوع کرده اند.

کد خبر 2754558