حمله ترکیه به فرودگاه سلیمانیه با شکست مواجه شد

سرویس سوریه - مظلوم کوبانی فرمانده کل SDF با توجه به عدم تحقق اهداف ترکیه از حمله به فرودگاه سلیمانیه، حمله ترکیه را شکست‌خوانده اعلام کرد.

به گزارش کردپرس، مظلوم کوبانی فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) با اشاره به جزئیات حمله به فرودگاه سلیمانیه اظهار داشت که با توجه به اهداف ترکیه از این حمله همچون «شکست مبارزه با داعش،تضعیف روابط ما با احزاب کرد و استفاده از این حمله به عنوان کارتی تبلیغاتی جهت انتخابات آتی»، حمله ترکیه با شکست مواجه شد.

مظلوم کوبانی در گفتگویی با آژانس خبری نورس‌پرس اعلام کرد که SDF یک اتاق عملیات مشترک با سازمان‌های مبارزه با ترور در عراق و اقلیم کردستان دارد و این اقدام با آگاهی ائتلاف بین‌المللی جهت مبارزه با داعش انجام شد و این اقدامات همیشه نتایج خوبی در راستای ثبات در عراق و سوریه به همراه داشته است.

پیشتر مظلوم کوبانی حمله به فرودگاه سلیمانیه را محکوم کرده و اظهار داشته بود که موضع اتحادیه میهنی در حمایت از کردهای سوریه باعث عصبانیت ترکیه می‌شود و در توئیتی اعلام کرد: «هدف قرار دادن فرودگاه سلیمانیه توسط ترکیه را قویا محکوم می‌کنیم، این تخلفات ترکیه در عراق و سوریه ادامه دارد و نتایج خطرناکی در منطقه به دنبال دارد.»

مظلوم کوبانی در ادامه سخنان خود گفت: «ما به روابط اصولی خود با برادران و متحدانمان در سلیمانیه ادامه خواهیم داد و در برابر این تخلفات متحد هستیم.»

کوبانی در پایان گفتگوی خود بیان کرد: «مطمئنا هیچ مسئله‌ای نمی تواند پروژه‌های بازسازی و ثبات در مناطق شمال و شرق سوریه را متوقف کند. ما سال‌ها کار کرده‌ایم و همچنان به انجام آن ادامه می‌دهیم. اولویت ما دفاع از مردم در مقابل حملات ترکیه و دیگران است و برای آن تلاش خواهیم کرد.»

مظلوم کوبانی تاکید کرد که حمله ترکیه به شکست منجر شده است زیرا ترکیه اهدافی برای حمله به فرودگاه سلیمانیه داشت، شامل اینکه: «می‌خواستند مبارزه با داعش را شکست دهند، روابط ما با احزاب کرد را تضعیف کنند و از این حمله به عنوان کارت تبلیغات انتخاباتی خود برای انتخابات آتی استفاده کنند.»

کد خبر 2754423

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha