اتحاد پیشمرگه اتفاقی جدید و به معنی یکی شدن نیروهای پیشمرگ نیست

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ دبیرکل سابق وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان اعلام کرد: ایجاد دوشاخه از نیروهای پیشمرگه به معنی اتحاد و اتفاق جدیدی نیست.

به گزارش کردپرس به نقل از«سپی میدیا»: «جبار یاور» در مصاحبه ای با صدای آمریکا اعلام کرد: شاخه اول که مقر ان در اربیل است از رئیس این شاخه و فرمانده و جانشین رئیس ، تا ارگانها و اطلاعات وآمار و افسران پایه و بخش آموزش همه از نیروهای هشتاد پارتی هستند. فرقه (حزب) دوم مربوط به منطقه سلیمانیه است که همه آنها  از اتحادیه میهنی کردستان هستند، اقدام دیروز هم حاکی از اتحاد دو نیرو نبود بلکه تشکیل دوشاخه بود.
درباره جزییات بیشتر جبار یاور که در دوران مبارزه با داعش از سوی اتحادیه میهنی دبیرکل وزارت پیشمرگه بود اعلام کرد: در وزارت پیشمرگه تعدادی هنگ وجود دارند که این هنگ ها تجمیع شده و رهبری واحد پیدا می کنند. یعنی چیزی تازه‌ای در داخل وزارت پیشمرگه رخ نداده است آنچه تا کنون بعنوان گام اول پیش رفته است ایجاد دو شاخه است که هر دو از یک یا چند هنگ تشکیل شده‌اند.  این موضوع (اتحاد پیشمرگه) ربطی به ایجاد شاخه و یگان و اتحاد و تعدادنیروها ندارد، بلکه تغییر اندیشه و تفکر نیروهای نظامی است که تاثیرگذار خواهد بود. هزاران بار نیرو عوض کنند و شاخه ایجاد کنند و یگان تشکیل دهند تا تفکر و اندیشه آنها تغییر نکند این اتحاد معنایی ندارد. نیروهای اقلیم کردستان در همه‌ی سطوح تفکر حزبی دارند ،آنچه که حائز اهمیت است این است که چگونه اندیشه حزبی به اندیشه ملی تغییر کند.

کد خبر 2754289

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha