مدیریت خودگردان با ارسال نامه‌ای اقدامات ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن در عفرین را محکوم کرد

سرویس سوریه - مدیریت خودگردان به مناسبت پنجمین سالگرد تصرف عفرین توسط ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن با ارسال نامه‌ای به جهانیان اقدامات ترکیه و شبه‌نظامیان در عفرین را محکوم کرد.

به گزارش کردپرس، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه به مناسبت پنجمین سالگرد تصرف عفرین توسط ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن با ارسال نامه‌ای به جهان اقدامات ترکیه و شبه‌نظامیان  در عفرین را محکوم کرد.

به نوشته آژانس خبری نورس‌پرس، مدیریت خودگردان روز پنجشنبه ۳۰ مارس به مناسبت پنجمین سالگرد تصرف عفرین نامه‌ای سرگشاده به سفارتخانه‌ها، احزاب سیاسی و شخصیت‌های پارلمانی جهان ارسال کرد.

دایره روابط خارجی مدیریت خودگردان علاوه بر کشتار اخیر جندرس در آستانه نوروز امسال گزارش‌هایی درباره اقدامات ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن در عفرین منتشر کرد. 

در این نامه که در وبسایت رسمی مدیریت خودگردان منتشر شد، آمده است: «عفرین پنج سال است که از اشغالی ویرانگر، تروریسم، افراط‌گرایی، مصادره پول، چوب و سنگ و آوارگی اجباری مردم آن رنج می‌برد».

همچنین در این بیانیه به ابعاد اقدامات نیروهای اشغال گر عفرین که مرتکب قتل، آدم‌ربایی، باج‌گیری، غارت فرهنگی و نسل‌کشی سیستماتیک علیه طبیعت و تاریخ، ساختار انسانی و فرهنگی عفرین و هویت تاریخی آن می‌شوند اشاره شده است.

در این بیانیه آمده است: «شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه که عمدتا عضو داعش بوده‌اند و اکنون در صفوف شبه‌نظامیان وابسته به آنکارا قرار دارند، در شب نوروز چهار جوان کرد را فقط به دلیل برافروختن آتش نوروز به قتل رساندند.»

مدیریت خودگردان در پایان این نامه خواستار تحقیقات بین‌المللی مستقل و پاسخگویی عاملان به خاطر تمام اقداماتی که در عفرین و منطقه مرتکب شده‌اند شد و به ملزم بودن سازمان‌های بین‌المللی و گروه‌های حقوق بشر برای انجام وظایف خود در قبال عفرین اشاره کرد.

کد خبر 2754041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha