اقلیم کردستان بزرگترین طرفدار آمریکا در خاورمیانه

سرویس جهان- داده‌های موسسه نظرسنجی گالوپ نشان می دهد که اقلیم کردستان عراق بیش از هر نهاد و موجودیت سیاسی دیگر در خاورمیانه، طرفدار آمریکا است.

به گزارش کردپرس، موسسه نظرسنجی گالوپ با انجام تحقیقی ۲۰ ساله در اقلیم کردستان عراق به این نتیجه رسیده است که بیشتر کردهای عراق از نتایج حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ راضی هستند.

بر اساس تحقیقات این موسسه در اواخر سال گذشته، از هر پنج شهروند کرد عراقی، چهار شهروند آن و به عبارتی ۷۹ درصد جمعیت بالغ اقلیم کردستان عراق رهبری آمریکا را تایید کرده و طرفدار این کشور هستند که این منطقه را به بزرگترین طرفدار آمریکا در منطقه تبدیل کرده است. این در حالی است که تنها ۲۴ درصد شهروندان سایر مناطق عراق طرفدار آمریکا هستند.

موسسه گالوپ ادعا کرده است که اقلیم کردستان عراق در ۲۰ سال گذشته، در بسیاری از زمینه‌ها، موفق‌ترین منطقه جغرافیایی در عراق بوده اما این موفقیتها اخیرا با تهدید جدی مواجه شده است.

گالوپ ادعا کرده که امنیت در اقلیم کردستان عراق در حد بالایی بوده, به طوری که ۸۸ درصد شهروندان اقلیم کردستان عراق گفته‌اند از این که شبها از خانه خارج شوند احساس امنیت می کنند.

این موسسه همچنین اقلیم کردستان عراق را بهترین و امن‌ترین مکان برای اقلیت‌های این کشور ارزیابی کرده است.

اما نظرسنجی گالوپ نشان می دهد که موقعیت اقتصادی اقلیم کردستان نسبت به سایر مناطق عراق تغییر کرده و دیگر مانند گذشته موقعیت برتری نسبت به سایر مناطق این کشور ندارد.

میزان رضایت از رفاه اقتصادی در اقلیم کردستان نسبت به گذشته کاهش یافته به طوری که ۶۶ درصد از شهروندان اقلیم کردستان در سال ۲۰۲۲ گفته اند یافتن شغل برای آنها دشوار است.

کد خبر 2753971

برچسب‌ها