۱۸۹ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان گازدار شدند

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: در سال گذشته ۱۸۹ واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصادی به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده است.

به گزارش کرد پرس، احمد فعله گری گفت: مصوبه شورای اقتصاد تاثیرگذاری مثبتی بر روند گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی ایفا کرده است و این مصوبه سبب تسریع در روند گازرسانی به صنایع شد و با تکیه بر این مصوبه، اقدام های بسیار خوبی در شرکت های گاز استانی برای گازرسانی به صنایع در سراسر کشور انجام شده است.

وی، گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی استان کردستان را نشانه توسعه و رونق اقتصاد عنوان کرد و افزود: با نگاه مثبت شرکت ملی گاز و برنامه ریزی های انجام شده به ۲ هزار و ۴۴۴ واحد صنعتی جز و عمده، نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق در سنندج، نیروگاه تولید برق سی اچ پی مریوان و ۵۴ جایگاه CNG و ۱۹ شهرک صنعتی گازرسانی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با اشاره به اینکه یک هزار و ۸۲۶ واحد صنعتی استان مشمول قانون مصوبه شورای اقتصادی شدند، اظهار کرد: این تعداد واحد در مجموع سالانه مصرف کننده ۵۰ میلیون لیتر فرآورده های نفتی بودند که با برنامه ریزی مدون، تمام صنایع پر مصرف تا پایان سال ۱۴۰۱ به شبکه سراسری گاز طبیعی وصل شده اند.

فعله گری به تعداد صنایع گازدار شده مصوبه شورای اقتصاد تا پایان اسفند ماه اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون یک هزار و ۱۶۹ واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد گازدار شده اند که با تحت پوشش قرار گرفتن این تعداد صنایع سالانه در مصرف ۴۸ میلیون و ۵۵۰ هزار لیتر سوخت مایع صرفه جویی می شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر با گازرسانی به یک هزار و ۱۶۹ واحد تولیدی و صنعتی ۹۲ درصد حجم جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت های مایع انجام گرفته که در سال ۱۴۰۲ با گازرسانی به اهداف پیش بینی شده این حجم جایگزینی به ۹۵ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان بیان کرد: قبل از سال ۱۴۰۱ تعداد کل صنایع مصوبه شورای اقتصاد که به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده بود ۹۸۰ مورد بود که سالانه ۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر سوخت مایع مصرف می کردند و برای گاز رسانی به این تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی ۵۳۰ کیلومتر شبکه گذاری انجام گرفته بود.

فعله گری بهره مندی واحدهای صنعتی از انرژی مطمئن و در دسترس را موجب افزایش تولید و اشتغال زایی دائم عنوان کرد و گفت: با پروژه هایی که در بخش گازرسانی به واحدهای صنعتی فعال است تا پایان سال جاری تعداد دیگری از واحدهای صنعتی به چرخه مصرف کنندگان گاز طبیعی می پیونند.

وی در خصوص ضریب نفوذ گاز طبیعی در بخش صنایع، اظهار کرد: کل صنایع شناسایی شده در مجموع ۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع مصرف می کنند که با تحت پوشش قرارگرفتن صنایع مصوبه شورای اقتصاد تا پایان اسفند ماه سال ۱۴۰۱ حدود ۴۸ میلیون و ۵۵۰ هزار لیتر حجم جایگزینی گاز طبیعی صورت گرفته که در مجموع از لحاظ تعداد ۶۸ درصد از صنایع را شامل می شود، ولی از لحاظ مصرف ۹۲ درصد از حجم جایگزینی را در برمی گیرد که این امر به علت تحت پوشش قرارگرفتن صنایع پرمصرف در سطح استان کردستان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان به گازرسانی به ۱۸۹ واحد صنعتی در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: این تعداد واحد صنعتی در کل سالانه ۳ میلیون و ۲۲۸ هزار لیتر سوخت مایع مصرف می کردند که با گازرسانی انجام گرفته این میزان سوخت مایع از گردونه مصرف خارج شده است و برای اتمام این طرح ها در کل ۱۲۲ کیلومتر شبکه گذاری صورت گرفته است.

فعله گری در خصوص ۱۸۹ واحد صنعتی تازه گازدار شده، بیان کرد: این تعداد واحد ۱۲۴ مورد مصوبه شورای اقتصاد و ۶۵ مورد جدیدالاحداث بودند و در مجموع برای کل صنایع گازدار شده ۶۵۲ کیلومتر شبکه گذاری انجام گرفته است.

کد خبر 2753959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha