چهارمین آتش سوزی عمدی در تالاب «یوسفکند» مهاباد/ عاملان شناسایی نشده اند!

سرویس آذربایجان غربی- سرپرست اداره حفاظت محیط زیست مهاباد از چهارمین رخداد عمدی آتش سوزی در تالاب یوسفکند این شهرستان خبر داد و گفت: تلاش برای شناسایی عاملان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، فاروق سلیمانی بیان کرد: امروز ٦ فروردین ماه متاسفانه برای چهارمین بار تالاب یوسفکند مهاباد از سوی افرادی ناشناس به آتش کشیده شد.

او ادامه داد: به دلیل موقعیت تالاب و وجود آب در نزدیکی محل حریق امکان ورود ماشین آلات آتش نشانی به محل وجود نداشت و متاسفانه ٣ هکتار و نیم از زیستگاه پرندگان در نیزارهای تالاب طعمه حریق شد.

سلیمانی بیان کرد: در نهایت حریق توسط باران خاموش شد و خسارت فراوانی به محیط زیست وارد شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست مهاباد با اشاره به اینکه تلاش ها برای شناسایی عاملان این اقدام با همکاری نیروی انتظامی ادامه دارد، گفت: سال گذشته ٣ بار تالاب یوسفکند، به آتش کشیده می شود و امسال هم اولین مورد حریق عمدی در این عرصه زیست محیطی رخ داد و علت این کار هم مشخص نیست لذا این موضوع از طریق عوامل انتظامی و محیط زیست همچنان در دست بررسی است.

تالاب یوسفکند (حسن‌خان) که در نزدیکی روستای یوسفکند نام قرار دارد با بیش از ۳۷ هکتار مساحت یکی از تالابهای زمستان‌گذران پرندگان در این شهرستان است.

این تالاب در پنج کیلومتری مهاباد و در مسیر مهاباد - ارومیه قرار دارد و به دلیل دسترسی آسان و زمستان‌گذرانی پرندگان مهاجر و بومی در آن، به یکی از جاذبه‌ های گردشگری این شهرستان تبدیل شده است. آب این تالاب از رودخانه مهاباد تأمین می‌شود و به دلیل قرار گرفتن در مسیر این رودخانه و احداث سد انحرافی در طول سال خشک نمی‌ شود.

کد خبر 2753874

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha