شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه از آب آشامیدنی به عنوان سلاح جنگی علیه شمال و شرق سوریه استفاده کرده‌اند

سرویس سوریه - «بسام صباغ» در نشستی در مقر سازمان ملل متحد اعلام کرد که شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه از آب آشامیدنی به عنوان سلاح جنگی علیه ساکنان استان حسکه در شمال و شرق سوریه استفاده کرده‌اند.

به گزارش کردپرس، «بسام صباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در نشستی در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک اعلام کرد که شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه از آب آشامیدنی به عنوان سلاح جنگی علیه ساکنان استان حسکه در شمال و شرق سوریه استفاده کرده‌اند.

به نوشته آژانس خبری نورس‌پرس، «بسام صباغ» در این نشست اعلام کرد که در سال‌های اخیر شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه از آب آشامیدنی در استان حسکه سوء استفاده کرده‌اند و رنج زیادی را به مردم این منطقه تحمیل کرده‌اند.

صباغ همچنین اشاره کرد که قطع کامل آب شرب ایستگاه آب «علوک» برای بیش از ۷۰ روز، نزدیک به یک میلیون شهروند حسکه و مناطق حومه آن را از داشتن آب آشامیدنی سالم محروم کرده است.

صباغ در ادامه گفت: «جنگ سوریه خسارات زیادی به حوزه آب وارد کرده است و میزان خسارت آن به ۴۱ درصد و به ارزش بیش از ۷۸۰ میلیون دلار رسیده است. این خسارات شامل خسارت به منابع آب، ذخیره‌سازی، پمپاژ و تأسیسات توزیع آب می‌شود.»

وی همچنین خاطرنشان کرد: «بخش فاضلاب نیز ۶۰ درصد آسیب دیده است که ارزش خسارات آن بیش از ۴۷۰ میلیون دلار است و این خسارات شامل تصفیه‌خانه‌های بزرگ فاضلاب منطقه است که به بیش از ۷۵ درصد جمعیت منطقه خدمت‌رسانی می‌کند.»

لازم به ذکر است، این نشست به ریاست «امام علی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان و «ولیم الکساندر» پادشاه هلند و همچنین با حضور چندین مقام کشورهای جهان در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد.

کد خبر 2753864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha