اختصاص ٨ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌ گردشگری «فقره قا» در مهاباد

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد گفت: ٨ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری گوردخمه سنگی «فقره قا» این شهرستان اختصاص یافت

ناصر صدفی به کردپرس افزود: این اعتبار با نظر کارشناسان حوزه گردشگری اماکن تاریخی جهت احداث آلاچیق و مکان های سرپوشیده برای اسکان موقت گردشگران هزینه خواهد شد.

او اضافه کرد: مهیا بودن اماکنی برای اسکان و استراحت گردشگران در مجاورت آثار تاریخی و باستانی می‌تواند نقش مهمی در جذب گردشگر و بازدیدکنندگان این اماکن تاریخی داشته باشد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد گفت: سال ۱۳۹۹ نیز در راستای ساماندهی راه دسترسی به مناطق گردشگری، قطعه دوم مسیر دسترسی به گوردخمه سنگی فخریگاه به طول ۴۰۰ متر و عرض ۵.۵ متر آسفالت شد که بر آن نیز یک میلیارد ریال هزینه شد.

او از گردشگران و میهمانان نورزی این اثر تاریخی خواست در نزدیکی آن از برپایی چادر، روشن کردن آتش، نوشتن و حک کردن یادگاری و خاطره بر پیکر آن خودداری کنند.

به گزارش کردپرس، اثر تاریخی "فقره قا " که در ۱۵ کیلومتری شمال شهرستان مهاباد و در جنوب روستای "آگریگش" واقع شده است دارای دو طبقه است که چهارستون سنگی و ۳ گور خالی داخل آن وجود دارد و از نظر حجاری و ستون بندی در رده مقبره‌ های مهم دوره ماد است.

این اثر در تاریخ ۱۳۱۶به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است همچنین به عنوان منطقه ی نمونه گردشگری در مصوبه هیات دولت ثبت شده است.

کد خبر 2753764

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha