خانه کرد سنندج میزبان جشنواره نوروزی اقوام ایرانی

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده خانه کُرد سنندج در روزهای دوم و سوم فروردین ۱۴۰۱ میزبان جشنواره نوروزی اقوام ایرانی است.

به گزارش کرد پرس، منصور مهرزاد گفت: در این جشنواره گروه‌هایی از استان‌های کردستان، لرستان، خراسان شمالی، خوزستان و آذربایجان شرقی با اجرای نمایش‌های آیینی، محلی و موسیقی بومی اقوام، رنگ و بویی ملی به آیین‌های نوروزی می بخشند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی هنرهای اصیل و محلی مناطق مختلف کشور اعلام کرد و افزود: این جشنواره تلاش دارد با معرفی هنرهای مختلف اقوام ایرانی، عموم شهروندان را با فرهنگ و آیین‌های سنتی مناطق مختلف کشور بیشتر آشنا کند.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: جشنواره نوروزی اقوام ایرانی به همت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان و با همکاری گروه‌های مردم نهاد و هنری روژان، چیکسای، میسان، داغلار، دیاری ژوانگه و آوا برگزار می‌شود
مهرزاد ادامه داد: این جشنواره ملی و آیینی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه دوم و سوم فروردین از ساعت ١١ الی ١٣ و ١٧ الی ١٩ در خانه کرد سنندج میزبان شهروندان، مسافران و گردشگران نوروزی خواهد بود.
کد خبر 2753749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha