سرویس ایلام - ظهر امروز نوروزگاه و نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی ایلام با حضور استاندار ایلام دایر شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی ایلام در محوطه قلعه تاریخی والی با ۴۰ غرفه انواع محصولات چرم، چوبی، گلیم، سنگ و جواهرات، غذای محلی، حصیر، سفال و… درمعرض دید گردشگرذان و مسافران نوروزی قرار دارد.

حسن بهرام نیا استاندار ایلام در حاشیه گشایش نمایشگاه و نوروزگاه با غرفه داران دیدار و صحبت کرد و از مطالبه ها و خواسته های آنها آگاه شد.

او گفت: تلاش های خوبی در رابطه با بازسازی محوطه شامل حوض، دیوار ورودی، نورپردازی و ایجاد فضای سبز قلعه والی شهر ایلام با متراژ دو هزار و ۳۰۰ متر با هدف ایجاد نشاط اجتماعی در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: برای بازسازی این پروژه از محل مسئولیت های اجتماعی شرکت نفت به میزان ۱۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات ملی نیز پنج میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است‌.

بهرام نیا افزود: تغییر و تحول صورت گرفته در این مدت منجر به فراهم کردن مکانی شاداب و با نشاط برای مردم شده است و از خدمات صورت گرفته در این مکان تقدیر می شود.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: برپایی این نمایشگاه ها با توجه به ورود مسافران نوروزی به استان بسیار ارزشمند است که از طریق آن سنت، فرهنگ، صنایع و تاریخ مردم استان در معرض نمایش گردشگردان قرار می گیرد تا با هویت مردم این استان آشنا شوند و با خاطره خوب از استان خارج شوند.

بهرام‌نیا افزود: ایلام دارای آثار باستانی و تاریخی، مراکز مذهبی و فرهنگی زیادی است که با معرفی آنها به مسافران می‌توان هم از این فرصت برای شناساندن ظرفیت های استان استفاده کرد و هم تحولی در اقتصاد استان صورت گیرد.

استاندار ایلام با بیان اینکه اماکن گردشگری استان آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی هستند، گفت: خدمات دهی به مسافران نوروزی تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد.

در ایام تعطیلات نوروزی هفت نوروزگاه در شهرستان های ایلام، مهران، سیروان، ملکشاهی، دهلران، دره شهر و آبدانان و ۱۰۰ غرفه نمایشگاه سوغات محلی و صنایع دستی در نقاط مختلف استان دایر می شود.

این نمایشگاه از امروز تا سیزدهم فروردین ماه در محوطه قلعه والی دایر است.

کد خبر 2753750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha