آمریکا از کردهای سوریه حمایت سیاسی نمی کند

سرویس جهان- روزنامه مورنینگ استار انگلیس نوشت: تلاش‌های مقامات کرد سوریه برای جذب حمایت سیاسی آمریکا کاملا شکست خورده است.

به گزارش کردپرس، مظلوم کوبانی، فرمانده کل نیروهای کرد عرب سوریه در مصاحبه اخیر خود با خبرگزاری آسوشیتدپرس، بر لزوم ایفای نقش سیاسی آمریکا در جهت ایجاد زمینه توافق میان کردها و دولت مرکزی سوریه تاکید کرده است. از سوی دیگر تابستان گذشته برخی مقامات اداره خودگردان شمال و شمال شرق سوریه با مقامات آمریکایی و اروپایی به منظور کسب حمایت سیاسی از کردهای سوریه دیدار کردند. الهام احمد، از مقامات ارشد کرد سوریه به واشنگتن، لندن و چند پایتخت دیگر در اروپا رفت و از مقامات آمریکا و کشورهای اروپایی خواست اداره خودگردان شمال و شمال شرق سوریه را به رسمیت بشناسند. اما روزنامه مورنینگ ستار انگلیس وابسته به حزب کارگر این کشور، در گزارشی تلاش‌های مقامات کرد سوریه برای جذب حمایت سیاسی آمریکا و اروپا از کردهای سوریه را بیهوده خوانده است.

این روزنامه نتیجه تور سیاسی الهام محمد به آمریکا را فاجعه بار توصیف کرده است. این روزنامه مدعی شد فقط چند لابی نزدیک به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا حاضر به حمایت از کردهای سوریه شدند.

این روزنامه اشاره کرده است که درمیان کردهای حاکم بر شمال شرق سوریه دو دستگی وجود دارد زیرا برخی از آنها طرفدار حضور دائمی آمریکا در این منطقه هستند اما طیف نزدیک به پ.ک.ک خواهان مذاکره کردها با دمشق و پیروی از راه حل داخلی هستند. این دو دستگی باعث شده است که پیشرفتی در زمینه ی توافق کردها با دمشق و یا کسب مشروعیت بین المللی حاصل نشود.

کد خبر 27389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha