شهرک سازی در عفرین جنایت است

سرویس سوریه-یک مقام‌ اداره خودگردان اعلام کرد:آنچه ترکیه با کمک جناح های موسوم به ارتش ملی در جهت تغییر و پاکسازی قومی در عفرین انجام می‌دهد، جنایات جنگی است.

اسرافیل مصطفی از مسئولان شورای اجرایی کانتون عفرین در حومه شمالی حلب، خاطرنشان کرد: آنچه ترکیه با کمک جناح های موسوم به ارتش ملی انجام داده و انجام می دهد، جنایات جنگی است. تغییر و پاکسازی قومی جنایات جنگی است و آن‌ها باید در دادگاه های بین المللی محاکمه شوند.

مصطفی گسترش پدیده شهرک‌سازی توسط چندین سازمان در عفرین را جنایتی دانست که باید مهار شود، زیرا توهین به مرد عفرین و‌فلسطین است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از ساخت ده ها شهرک تحت عنوان جامعه الرحمه کویتی و امداد فلسطین غیره، ضربه زدن به مردم منطقه و ایجاد نزاع تحت عنوان کمک‌های انسانیت و امدادی است.

وی از مردم فلسطین خواست که سکوت خود را بشکنند و آنچه در عفرین اتفاق می افتد را به نام ملت فلسطین محکوم کنند.

مصطفی بر حق آوارگان سوری از غوطه و بقیه شهرهای سوریه برای بازگشت به خانه های خود تاکید کرد و در عین حال به حق ساکنان عفرین برای بازگشت به سرزمین های خود اشاره کرد.

وی گفت: آنها حق ندارند در عفرین مستقر شوند، زیرا عفرین صاحب مردم خود است.

مصطفی از سازمان‌های بین‌المللی، سازمان‌های حقوق بشر و بشردوستانه و شورای امنیت سازمان ملل خواست تا برای توقف اقدامات ترکیه علیه عفرین و ساکنان آن مداخله کنند.

وی همچنین از جامعه جهانی خواست تا به قوانینی که وضع کرده است پایبند باشد و برای بازگشت مردم عفرین به خانه هایشان تلاش کند.

کد خبر 27173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha