وضعیت مدیریت شهری قروه مناسب نیست/ورود قرارگاه خاتم به پروژه انتقال آب

سرویس کردستان- استاندار کردستان با انتقاد از وضعیت مدیریت شهری قروه، از ورود قرارگاه خاتم برای پروژه انتقال آب در کنار اخذ مجوز ماده 23 جهت راه اندازی بیمارستان 160 تختخوابی در شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، روز چهارشنبه همزمان با نهمین روز از دهه فجر استاندار کردستان به همراه تعدادی از مدیران کل استانی جهت افتتاح تعدادی از پروژه ها به شهرستان قروه سفر کرد.

در جریان این سفر اسماعیل زارعی کوشا در گفت و گو با خبرنگار کردپرس بیان کرد: بازدید بیشتر پروژه ای بود اما در مجموع در شهرستان قروه چند موضوع باید با جدیت دنبال شود که یکی از این موارد مدیریت شهری و تقویت مدیریت شهری است.

او با انتقاد از اینکه وضعیت فعلی شهر در شأن مردم نیست، گفت: هفته آینده با شهردار و شورای شهر نشستی را در همین زمینه با هدف ساماندهی وضعیت شهر قروه خواهیم داشت.

به گفته زارعی کوشا قروه مهمترین دروازه ورودی کردستان است و باید کاری شود که هم وروودی و هم فضای شهر ساماندهی داشته باشد و به نوعی ویترین و نمای کل استان باشد.

فعال کردن پروژه های راکد

او با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری از ابتدا پیگیر بودیم که پروژه های راکد و فعال را به چرخه تولید برگردانیم، افزود: یکی از همین پروژه های راکد، کارخانه ذوب آهن قروه است که با دعوت از مجموعه سرمایه گذار در تهران، امید می رود ظرف 6 ماه آینده این مجموعه به بهره برداری برسد و حدود 300 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شود.

زاعری کوشا همچنین از واگذاری پروژه زنجیره فولاد به پیمانکار خبر داد و تصریح کرد: با همگرایی نمایندگان و مجموعه مدیریتی که در دو شهرستان قروه و بیجار وجود دارد در هفته گذشته پروژه زنجیره فولاد به پیمانکار واگذار شد.

او زنجیره فولاد را یک اقدام بزرگی در استان دانست و گفت: این پروژه با سرمایه گذاری بیش از 20 هزار میلیارد تومانی می تواند هم از جهت صنعتی شدن و هم از جهت اشتغال تحولی در استان ایجاد کند و تلاش بر این است که ظرف دو سال آینده این پروژه به نتیجه برسد.

توجه به مزیت های بخش کشاورزی

زارعی کوشا دیگر موضوع مهم قابل پیگیری را مربوط به مزیت های بخش کشاورزی دانست و بیان کرد: در حوزه کشاورزی به عنوان مزیت اصلی هم در قروه و هم در دهگلان باید روی صنایع تبدیلی و تکمیل زنجیره ارزش تولیدات کشاورزی تمرکز شود که سود اصلی را کشاورز ببرد.

او توجه به صنایع تبدیلی را برای قطع دست دلالان و جلوگیری از خام فروشی که موجب خسران و ضرر کشاورز می شود، مهم خواند.

تسریع در احداث بیمارستان 160 تختوابی

استاندار کردستان در ادامه در خصوص مشکلات حوزه بهداشت و درمان به ویژه بیمارستان قروه، عنوان کرد: برای بیمارستان قروه در ماه گذشته مجوز ماده 23 جهت احداث بیمارستان 160 تختخوابی گرفته شد و امسال برای این مسئله ردیف بودجه ایجاد و عملیات آن آغاز می شود.

به گفته زارعی کوشا نمونه مشابه همین بیمارستان در نهاوند وجود داشت که با پیگیری ها جزو سریع ترین پروژه های عمرانی در نظر گرفته شد و امیدواریم برای قروه هم این اقدام صورت گیرد.

ورود قرارگاه خاتم در پروژه انتقال آب

او در مورد بحران آب به عنوان دیگر مشکل مهم در شهرستان، از ورود قرارگاه خاتم جهت اجرای عملیات انتقال آب خبر داد و یادآور شد: در زمینه پروژه انتقال آب از محل تهاتر نفت بنا شده قرارگاه خاتم وارد کار شود و در نشستی که با فرمانده قرارگاه خواهیم داشت موضوعات مربوط به وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی مطرح و پیگیری می شوند.

احذ مجوز ماده 56 برای انتقال آب هم دیگر موضوعی بود که زارعی کوشا به آن اشاره داشت و افزود: این مسئله تا به امروز به نتیجه نرسیده بود که بعد از پیگیری های بسیار محقق شد و همچنین در نشستی با مدیران بانک رفاه توافق شد که در سال جاری صد میلیارد تومان و سال آینده هم صد میلیارد تومان به پروژه تزریق شود تا عملیات آن سرعت گیرد.

او در پایان گفت که شهرستان قروه ظرفیت های بسیاری دارد و باید با برنامه مدون در حوزه های مختلف برای تعالی استان گام برداشت./

کد خبر 27143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha