موضع مثبت حزب دمکرات در قبال جلسه رای اعتماد مجلس عراق به دولت کاظمی

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد حزب دمکرات کردستان و یکی از نمایندگان آن در مجلس عراق، موضع حزب در قبال جلسه رای گیری بر سر دولت جدید این کشور و رای اعتماد به آن را بیان کردند.

به گزارش کردپرس، ریبین سلام، عضو ارشد حزب دمکرات کردستان (پارتی) امروز (دوشنبه) در گفت و گو با پایگاه خبری بغداد الیوم خاطر نشان ساخت که نمایندگان این حزب در مجلس عراق در جلسه رای گیری بر سر کابینه پیشنهادی مصطفی کاظمی، نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید این کشور شرکت خواهند کرد و بدان رای اعتماد خواهند داد.

سلام در این باره اظهار داشت: حزب دمکرات کردستان در جلسه رای گیری بر سر کابینه دولت کاظمی حضور می یابد و بدان رای اعتماد خواهد داد مگر آن که یک مسئله جدید از جریان های شیعه پدید آید و در داخل جلسه اتفاق نظر آنها روی ندهد جایی که ما در نهایت همراه اجماع شیعیان هستیم زیرا این منصب حق آنها است.

این عضو ارشد ارشد حزب دمکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی در ادامه نیز پشتیبانی احزاب سیاسی کردستانی و به طور مشخص حزب دمکرات از نخست وزیر مکلف عراق به دلیل دستیابی به غنایم و امتیازات جدید را تکذیب کرد.

سلام در این باره افزود: ایرادهای زیادی به برنامه دولت وارد است با این حال حزب دمکرات از کاظمی حمایت می کند چرا که خواهان حرکت به سوی مصلحت عمومی به ویژه در سایه این شرایط حساس و کنونی است که دیگر تحمل تاخیر را ندارد و نیازمند وجود دولت می باشد.

دیار برواری، عضو مجلس نمایندگان عراق از فراکسیون حزب دمکرات کردستان نیز به نوبه خود تاکید کرد که جریان های کردستانی پشتیبان آن دسته از جریان های شیعه هستند که از کاظمی حمایت می کنند.

برواری در این باره همچنین تصریح کرد: حضور نخست وزیر مکلف در مجلس نمایندگان بدان معنی است که وی از اکثریت شیعه برای رای اعتماد به کابینه دولت خود، چراغ سبز دریافت کرده است.

این در حالی است که انتظار می رود جلسه ویژه مجلس نمایندگان عراق برای رای اعتماد به کابینه پیشنهادی نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید این کشور تا پایان هفته جاری برگزار شود با این حال تاکنون ائتلاف های دولت قانون به رهبری نوری مالکی و وطنیه به رهبری ایاد علاوی از تصمیم خود برای عدم حضور در این جلسه خبر داده اند.

یادآور می شود که کاظمی به عنوان نامزد فراکسیون های پارلمانی شیعه برای تصدی منصب نخست وزیری دولت فدرال عراق، 9 آوریل 2020 (21 فروردین 1399) به صورت رسمی از سوی برهم صالح، رئیس جمهوری این کشور مامور تشکیل کابینه جدید دولت شد و بر اساس قانون اساسی نیز 30 روز (تا شنبه هفته آینده) فرصت دارد تا کابینه پیشنهادی خود را برای جایگزینی دولت کنونی اداره امور تشکیل دهد و جهت کسب رای اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی کند.

کد خبر 270675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha