نیاز سالانه عراق به 81 میلیارد دلار برای پرداخت حقوق و بدهی‌های خارجی

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رئیس کمیسیون دارایی مجلس عراق تاکید کرد که کشورش برای پرداخت حقوق کارمندان و بازپرداخت بدهی های خارجی خود، سالانه به بیش از 80 میلیارد دلار نیاز دارد.

به گزارش کردپرس، هیثم الجبوری، رئیس کمیسیون دارایی مجلس نمایندگان عراق شامگاه پنج شنبه در برنامه اقصر الطرق (کوتاه ترین راه) در شبکه خبری الشرقیه نیوز اعلام کرد که امکان دارد درآمدهای کشورش در سال جاری میلادی تنها به اندازه 25 درصد درآمدهای آن در سال گذشته باشد.

رئیس کمیسیون دارایی مجلس عراق در ادامه نیز تاکید کرد که کشورش برای تامین همه هزینه های خود سالانه به 138 تریلیون دینار معادل 110 میلیارد دلار و تنها برای پرداخت حقوق کارمندان و بازپرداخت بدهی های خارجی خود نیز سالانه به 97 تریلیون دینار معادل 81 میلیارد دلار نیاز دارد.

به گفته الجبوری، هزینه های ضروری در عراق که مربوط به حقوق کارمندان و رفاه و موارد مشابه است، به 72 میلیارد دلار می رسد در حالی که هر بشکه نفت این کشور در حال حاضر به قیمت 16 دلار فروخته می شود و نیمی از این مبلغ نیز صرف هزینه استخراج می گردد.

رئیس کمیسیون دارایی مجلس عراق در این باره اظهار داشت: می توان از نقدینگی کشور در بانک های رافدین و تجارت استفاده کرد و دارای یک سپرده به ارزش چهار میلیارد دلار برای خرید اسلحه از آمریکا هستیم که امکان دارد مذاکره کنیم و نیمی از آن را برداریم؛ همچنین می توان با بانک جهانی برای دریافت وام 2.2 میلیارد دلاری مذاکره کرد؛ این راه حل ها می توانند مشکل پرداخت حقوق را برای چهار ماه آینده حل و فصل کنند.

الجبوری در ادامه نیز تصریح کرد: پرداخت حقوق به تنهایی ایجاب می کند که هر بشکه نفت عراق 31 دلار به فروش برسد و این مسئله در حال حاضر به دلیل کاهش قیمت نفت غیر ممکن است؛ برای تامین همه هزینه ها نیز باید هر بشکه نفت را 71 دلار بفروشیم.

رئیس کمیسیون دارایی مجلس عراق در پایان نیز خاطر نشان ساخت: گذرگاه های مرزی می توانند هشت میلیارد دلار را برای بودجه عمومی تامین کنند با این حال به دلیل فساد و گذرگاه های غیر قانونی، تنها نیم میلیارد دلار درآمد دارند.

کد خبر 270464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha