حزب دمکرات: مجددا در رقابت برای ریاست جمهوری رقابت خواهیم کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - سخنگوی فراکسیون حزب دمکرات کردستان (پارتی) در مجلس عراق به حکم صادره از سوی دادگاه عالی فدرال آن کشور درباره نامزد آن حزب برای ریاست جمهوری عراق واکنش نشان داد و تأکید کرد: در روزهای آتی تفاهماتی برای تشکیل یک دولت قوی به دست خواهد آمد.

به گزارش کردپرس به نقل از ناس نیوز، "ویان دخیل" در این باره گفت: حزب دمکرات کردستان به تصمیم اخیر دادگاه عالی فدرال احترام می گذارد و حکم صادره از دادگاه درباره نامزدی هوشیار زیباری برای ریاست جمهوری، یک اقدام موقت است و به منزله محرومیت وی از نامزدی نمی باشد.

ویان دخیل افزود: براساس احکام قانونی، مدت سی روز هنوز به پایان نرسیده است و حکم دادگاه عالی فدرال، 48 ساعت قبل از برگزاری جلسه رأی گیری درباره نامزدهای ریاست جمهوری صادر شده است.

ویان دخیل تصریح کرد: اطمینان داریم که استیضاح و برکناری زیباری در دوره مسئولیتش در وزارت اقتصاد، سیاسی بوده است و دادگاه عالی فدرال حکم نهایی در این باره را صادر خواهد کرد.

سخنگوی فراکسیون حزب دمکرات در مجلس عراق خاطرنشان کرد: پس از صدور حکم نهایی از سوی دادگاه عالی فدرال درباره مسائل فوق، بار دیگر در رقابت ها برای کسب پست ریاست جمهوری رقابت خواهیم کرد.

ویان دخیل خاطرنشان کرد: زیباری قبل از تأییدش به عنوان نامزد پست ریاست جمهوری، از چندین فیلتر عبور کرده است و نمی توان شخصیتی مانند زیباری را در صورت وجود تردیدهایی درباره وی نامزد کرد.

این عضو ارشد حزب دمکرات همچنین گفت: بعد از وفات جلال طالبانی، پست ریاست جمهوری به جایگاه واقعی اش در عراق و جهان دست نیافته است و انتخابات اخیر، باعث ایجاد انگیزه برای حزب دمکرات با هدف معرفی نامزدش برای پست ریاست جمهوری شده است.

ویان دخیل خاطرنشان کرده است: در آینده نزدیک به تفاهماتی برای تشکیل یک دولت قوی و خدمتگزار منافع مردم دست خواهیم یافت و اشکالی ندارد برخی از جریانات به عنوان مخالف دولت فعالیت نمایند.

کد خبر 27042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha