پیشرفت زیرساخت های علمی و فرهنگی کشور به برکت انقلاب حاصل شد

سرویس کردستان - نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: پیشرفت و توسعه زیرساخت های علمی و فرهنگی کشور به برکت پیروزی انقلاب اسلامی حاصل شده و نگاه جهانی به اسلام از مهمترین رویکردهای انقلاب است.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی در مراسم جشن انقلاب که با محوریت انقلاب اسلامی در بانه برگزار شد، گفت: رسیدگی به مشکلات روحانیون دستور رهبر معظم انقلاب است که در سرلوحه کار ما قرار گرفته و تمام تلاش خود را برای ارتقا جایگاه روحانیون بکار می‌بریم.

وی با بیان اینکه آیات قرآن کریم را می توان به روز تطبیق کرد، اظهار کرد: یک عده انسان مومن که اهل عمل صالح بودند با تواصی به حق و صبر و در برابر شکنجه، قتل و زندان مقاومت کردند و انقلاب شکوهمند اسلامی را به پیروزی رساندند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه با نویدهایی که داده شده مشکلات معیشتی مردم حل می شود، افزود: اصل انقلاب یک حرکت فرهنگی در دنیا بود که مهمترین شاخصه های آن مقابله با ظلم، تبعیض و تقریب مذهب است.

حجت الاسلام پورذهبی ادامه داد: پیشرفت زیرساخت های علمی و فرهنگی کشور به برکت پیروزی انقلاب حاصل شده و نگاه جهانی به اسلام از مهمترین رویکردهای انقلاب است و اسلام برای کل جهان طرح مسئله می کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از دستورات دینی مقابله با ظلم مستکبران است که انقلاب اسلامی ایران با این رویکرد به پیروزی رسید، یادآور شد: یکی از مشکلات شهرستان بانه تامین آب شرب است که این موضوع با وزیر نیرو پیگیری شده و این مشکل حل می شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی بانه برای ۱۰۰ هزار نفر اشتغالزایی می کند که در آینده نزدیک همه از برکات این منطقه منتفع می شوند و با اشتغالزایی در این منطقه بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی بر طرف می شود.

حجت الاسلام پورذهبی با اشاره به اینکه تربیت روحانیون جوان باید در دستور کار قرار بگیرد، گفت: در شهرستان بانه ساختمان مرکز بزرگ اسلامی است باید به این امر اختصاص یابد و روحانیون با تجربه نیز باید در این زمینه همکاری کنند.

بستر انقلاب اسلامی ایران در جامعه روحانیت شکل گرفت

فرماندار شهرستان بانه نیز در این مراسم با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران انقلاب تحول خواه بود که بسترش از اسلام، قرآن کریم و جامعه روحانیت شکل گرفت، اظهار کرد: روحانیون ادامه دهنده راه امام خمینی (ره) هستند که برای کمک به اسلام و مستضعفین کارهای بسیار خوبی انجام می دهند.

اسماعیل رستم پور با بیان اینکه افتخار مردم شهرستان بانه وجود ماموستایان دلسوز است که از همه لحاظ زبانزد خاص و عام هستند، افزود: شهرستان بانه ۲ هزار ۳۰۰ شهید، جانباز و آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده که از این تعداد 8 نفر روحانی شهید هستند و روحانیون و ماموستایان بانه ثابت کردند که در رکاب مقتدای خود حرکت می کنند و اجازه کوچکترین تعدی به اسلام را نمی دهند.

وی با بیان اینکه روحانیون حلال مشکلات هستند، ادامه داد: هر جا که لازم باشد روحانیون وارد صحنه می شوند و خدمت گذاری به این قشر افتخار بزرگی است.

فرماندار شهرستان بانه با اشاره به هجمه های دشمن به اسلام و نظام اسلامی ایران، یادآور شد: با همت که جوانان تمام هجمه ها به دشمنان بر می گردد اما باید کارهای بیشتری علیه این هجمه ها انجام شود.

کد خبر 26718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha