حضور آلا طالبانی در هیأت اتحادیه میهنی طی دیدار با هادی عامری سه ماه پس از اخراج از حزب

سرویس عراق و اقلیم کردستان – سه ماه پس از آنکه آلا طالبانی عضو ارشد حزب دمکرات کردستان توسط پاول طالبانی از این حزب اخراج شد وی در هیأت عالیرتبه این حزب در دیدار با هادی عامری رهبر ائتلاف فتح حضور یافت.

به گزارش کردپرس به نقل از کرکوک ناو، آلا طالبانی روز پنجشنبه در دیدار بافل طالبانی به عنوان رئیس مشترک اتحادیه میهنی و شمار دیگری از رهبران این حزب با هادی عامری دیدار کرد. این اتفاق پس از آن روی می دهد که نامبرده به عنوان عضو شورای رهبری این حزب، در ماه نوامبر (آبان) گذشته با دستور بافل طالبانی از حزب مذکور اخراج شده بود.

آلا طالبانی از روابط گستردە ای با جریانات سیاسی عراق به ویژه احزاب شیعه برخوردار است و در بسیاری از موارد به دلیل این روابط از سوی مخالفانش به ویژه حزب دمکرات کردستان مورد انتقاد قرار گرفته است. مشارکت وی در هیأت مذاکره کننده اتحادیه میهنی و کمپین جلب حمایت برای انتخاب مجدد برهم صالح به عنوان رئیس جمهور عراق در حالی است که اتحادیه میهنی در بغداد به طور جدی با حزب دمکرات در رقابت است و حزب مذکور به رهبری مسعود بارزانی به طور جدی برای برنده شدن نامزدش "هوشیار زیباری" در رقابت مذکور تلاش می کند.

یک منبع در اتحادیه میهنی درباره نقش و جایگاه آلا طالبانی پس از پایان کمپین حمایت از انتخاب مجدد برهم صالح برای ریاست جمهوری عراق گفت: پیش بینی می شود در بغداد به وی یک پست عالی داده شود. اما هنوز مشخص نیست که پست وی حزبی خواهد بود یا دولتی. اما اتحادیه میهنی و بافل طالبانی می خواهند در مرحله پس از انتخاب رئیس جمهور نیز از تجربه و روابط نامبرده استفاده کنند. آنچه در این میان اهمیت دارد این است که آلا طالبانی به اتحادیه میهنی بازگشته است.

آلا طالبانی یکی از رهبران نزدیک به لاهور شیخ جنگی رئیس مشترک اتحادیه میهنی است که براساس دستور بافل طالبانی رئیس مشترک دیگر حزب، وی و شمار دیگری از اعضای کادر رهبری، از اتحادیه میهنی اخراج شدند.

آلا طالبانی پس از این دستور بافل طالبانی در پستی در شبکه های اجتماعی نوشت: دو بار توسط حزب بعث در کرکوک به دلیل دیدگاههای سیاسی ام، مجازات شدم. همانگونه که این مجازات ها به فهرست افتخاراتم اضافه شدند، مجازات اخیر نیز مانند آنها به فهرست افتخاراتم می پیوندد. زیرا هیچ گاه در مقابل تحمیل اراده، ظلم و بی عدالتی، تسلیم نخواهم شد و براساس رأی کنگره، عضو اتحادیه میهنی و به همراه هم حزبی هایم سربلند هستم.

پایگاه کرکوک ناو نوشته است: چندین بار با آلا طالبانی تماس برقرار کردیم اما وی به تماس ها پاسخ نداد.

بازگشت آلا طالبانی به اتحادیه میهنی در حالی است که بافل طالبانی در 28 نوامبر 2021 درباره موضوع بازگشت لاهور شیخ جنگی و سایر اعضای ارشد اتحادیه میهنی به این حزب گفت:" آنها تا یک میلیون سال دیگر هم به اتحادیه میهنی بازنخواهند گشت."

ژوان احمد عضو ارشد و از مسئولان اطلاع رسانی اتحادیه میهنی به دنبال انتشار خبر بازگشت آلا طالبانی به این حزب با لحن طنز نوشت: "آلا طالبانی پس از یک میلیون سال".

در این مطلب آمده است: یک میلیون سال پیش آلا طالبانی از حزبش اخراج شد. وی نیز قسم خورد تا زمانی که مجازات اخراج یک میلیون ساله اش به پایان نرسیده است همچنان زنده بماند.

ژوان احمد همچنین نوشته است: مژده به اعضای کادر رهبری حزب! اگر شیخ [لاهور شیخ جنگی] نیز به عضویت حزب بازگشت چکار خواهید کرد؟

آلا طالبانی در زمان تبلیغات انتخاباتی برای مجلس عراق از حوزه استانی کرکوک، نامزد شد اما از سوی حزبش حمایت نشد و اتحادیه میهنی به جای وی، از دیلان غفور نامزد مستقل در انتخابات حمایت کرد. به همین دلیل، آلا طالبانی نتوانست از این استان به مجلس راه یابد.

محمد عثمان عضو شورای رهبری اتحادیه میهنی و مسئول سابق این حزب در استان کرکوک در پستی درباره بازگشت آلا طالبانی به اتحادیه میهنی نوشت: مخالفان، زیاد خودشان را با مسائل اتحادیه میهنی خسته نکنند. زیرا هرگاه تحت فشار قرار گیرد و برای کوچک کردن آن تلاش شود، ما برخلاف این تلاش ها، با یکدیگر متحد خواهیم شد و به یک نوک خنجر تبدیل خواهیم شد و جسد دشمنان حزب را خواهیم درید.

کد خبر 26347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha