ترکیه در برخورد با زندان ها برای پیشگیری از کرونا باید مانند ایران رفتار کند

سرویس ترکیه - ابراهیم بیلمز، وکیل عبدالله اوجالان، رهبر دربند PKK، در اظهاراتی با اشاره به تهدید ویروس کرونا علیه زندان های ترکیه عنوان کرد: ده ها هزار زندانی از جمله زندانیان سیاسی در ایران از زندان ها آزاد شدند. ترکیه نیز به الگویی مانند الگوی ایران نیاز دارد.

به گزارش کردپرس، ابراهیم بیلمز، وکیل عبدالله اوجالان، رهبر دربند PKK، در اظهاراتی با اشاره به تهدید ویروس کرونا علیه زندان های ترکیه عنوان کرد: «زندان امرالی، محل نگه داری عبدالله اوجالان نیز عاری از تهدید کرونا ویروس نیست. خواستار سفر به امرالی و دیدار با موکل خود تحت شرایط مناسب هستیم. در ایران با توجه به تهدید ویروس کرونا 85 هزار زندانی که در میان آنان زندانیان سیاسی نیز حضور داشتند آزاد شده اند. ولی در ترکیه برای جلوگیری از سرایت ویروس به زندان ها تنها ممنوعیت ملاقات زندانیان با خانواده هایشان را اعمال کرده اند. زندانیان با توجه به وضعیت جسمانی و شرایط زندگی که دارند ضعیف ترین گروه های در مقابل این ویروس به حساب می آیند. زندان امرالی نیز مستثنی از این مسئله نیست. برخی ها می توانند چنین تصور کنند که با توجه به شرایط حصر شدید، سرایت ویروس کرونا به امرالی سخت است ولی در واقع به هیچ عنوان این گونه نیست. زیرا پرسنل زندان امرالی مدام در حال تغییر هستند و این مسئله باعث می شود که احتمال سرایت ویروس به زندان نیز افزایش پیدا کند».

به نوشته خبرگزاری Mezopotamya، بیلمز در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «نمونه آزادی زندانیان را در ایران مشاهده کردیم. ده ها هزار زندانی از جمله زندانیان سیاسی در ایران برای پیشگیری از ویروس کرونا از زندان ها آزاد شدند. ترکیه نیز به الگویی مانند الگوی ایران نیاز دارد. حکومت در این خصوص باید پیشداروی های خود را کنار بگذارد. باید ابتدا زندانیانی که وضعیت جسمانی مساعدی ندارند هرچه سریعتر آزاد کند. یکی از زندان هایی که نیاز به تخلیه دارد، زندان امرالی است. حتی ما اطلاع دقیقی از این که ویروس کرونا به زندان امرالی رسیده است یا نه در دست نداریم. برای روشن شدن این اوضاع زندانیان سیاسی باید از زندان ها آزاد شوند. ذاتاً در قانون جزایی ترکیه نیز ماده ای در این خصوص وجود دارد که باید بر اساس آن حرکت کرد».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 256859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha