ارتش ترکیه بار دیگر اقلیم کردستان را بمباران کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- جنگنده های ارتش ترکیه، بار دیگر مناطق مسکونی اقلیم کردستان در استان اربیل را بمباران کردند.

به گزارش کردپرس، احسان چلپی بخشدار منطقه سیدکان از توابع استان اربیل اقلیم کردستان، طی گفتگو با شبکه تلویزیونی روداو، اعلام کرد که عصر امروز جمعه 23 اسفند / 13 مارس، جنگنده های ارتش ترکیه، اقدام به بمباران این منطقه کرده اند.

وی گفت که در این حمله هوایی ارتفاعات روستاهای خلیفان و گَلی رش به شدت و برای مدت یک ساعت هدف قرار گرفته و بمباران شده است.

چلپی افزود که این حمله تلفات جانی و مالی برای ساکنان به دنبال نداشته است.

هفته گذشته نیز حمله هوایی ترکیه در منطقه قصری اقلیم کردستان موجب ویران شدن منازل مسکونی شد و یک هواپیمای جاسوسی ترکیه نیز در منطقه آمیدی از توابع استان دهوک اقلیم کردستان سقوط کرد.

حملات هوایی ترکیه به مناطق مرزی اقلیم کردستان ، تحت عنوان هدف قرار دادن پ.ک.ک، از سال های قبل صورت گرفته و طی دو سال مذاکرات صلح میان ترکیه و کردهای این کشور متوقف شد؛ اما با شکست مذاکرات در 2015 این حملات بار دیگر با شدت و به صورت روزانه و بی وقفه از سرگرفته شده و روزانه مناطق مسکونی اقلیم هدف حملات هوایی و توپخانه ای ترکیه قرار گرفته و تاکنون ده ها شهروند اقلیم در این حملات جان باخته و مجروح شده و همچنین صدها روستای اقلیم نیز به دلیل نابودی زیر ساخت های ضروری در اثر بمباران، تخلیه و خالی از سکنه شده است.

از سوی دیگر ترکیه دارای شمار بسیاری پایگاه های اطلاعاتی و نظامی در اقلیم بوده و نظامیان این کشور با ورود به عمق 30 کیلومتری خاک اقلیم عملیات نظامی گسترده ای را در این مناطق انجام می دهند.

کد خبر 256425

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha