جلسات ستاد کرونا در مهاباد و یک خطر بزرگ نادیده!/ تانیا شعفی

سرویس آذربایجان غربی- جلسات ستاد کرونا در مهاباد بدون کوچکترین اهمیتی به رعایت نکات بهداشتی و ایمنی با حضور حداکثری مسئولین برگزار می شود و در نهایت یک پیام دارد؛«زیاد جدی نگیرد».

روز گذشته جلسه ستاد کرونای شهرستان مهاباد در محل سالن جلسات شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد. جلسه ایی که به عنوان یک خبرنگار حاضر نشدم در آن شرکت کنم چرا که می دانستم این جلسه نیز همانند جلسات گذشته این ستاد، بدون هر گونه رعایت نکات بهداشتی برگزار می شود.

از این تریبون به دلیل عدم شرکت در این جلسات معذرت خواهی می کنم و می گویم؛ "این خود خواهی یا خود پرستی نیست بلکه حفظ جان آحاد جامعه است".

عکس ها و تصاویر جلسه دیشب از صدا و سیمای مهاباد و سایر شبکه های مجازی بخش شد. حداقل 30 تا 40 نفر در یک سالن کوچک بدون رعایت فاصله ایمنی از همدیگر دور یک میز نشسته و به تبادل نظر پرداخته اند.

هر چند بیشتر افراد حاضر دارای ماسک و دستکش بودند اما برخی از چهره بدون ماسک و دستکش بودند و با توجه به حجم کاری این روزهای اخیر و بازدید از امکان مختلف مسئولان بایستی بیش از پیش نکات بهداشتی را رعایت کنند اما چهره شاخص شهرستان، بدون ماسک در جلسه حاضر بودند و از مردم هم می خواستند در خانه بمانند و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

جلسه در سالنی که متعلق به شبکه بهداشت و درمان مهاباد برگزار و گفته شده که حتی سیستم تهویه مناسبی هم ندارد اما در این روزها که در پیک شیوع کرونا هستیم آیا برگزاری چنین جلسه ایی با این کیفیت در چنین مکانی ضرورت دارد؟ آیا نمی شد که اعضای این ستاد به صورت ویدیو کنفرانس جلسه را برگزار می کردند؟

چه زمانی ما یاد می گیریم که فناوری می تواند در خدمت بشر باشد و جلسه ایی را که به راحتی می شد از طریق اینترنتی برگزار کرد با حضور دسته جمعی در یک سالن کوچک و بدون رعایت الزامات برگزار کنیم و دلخوش باشیم که مردم هم مسئولین را الگو قرار داده و به توصیه هایشان عمل کنند.

مردمی که به گفته خود همین مسئولین هنوز بیماری را جدی نگرفته اند اما این مسئولین از خودشان پرسیده اند که چرا مردم اینقدر بی توجه اند! شاید آینه خوبی برایشان نبوده اید که آنها هم همانطور بی پروا دل به دشت و دمن می زنند، به عروسی و مجلس ختم می روند و نه تنها جان خود بلکه جان دیگران را هم به خطر می اندازند.

منکر تلاش مسئولین شهرستان مهاباد در این روزها نیستم اما بهتر نیست آن ها نیز کمی به توصیه های خود عمل کنند و تجمعات را حتی اگر برای مقابله با کرونا باشد به صورت ویدیو کنفرانس برگزار کنند!

این موضوع حتی مورد انتقاد مسئول کمیسیون فرهنگی شورای شهر که اتفاقا خودشان هم در این جلسه حضور داشتند شده بود.

مصطفی احمدزاده در صفحه مجازی خود بعد از اتمام این جلسه نوشت؛ «بنده از برگزاری این جلسه پرتراکم در این سالن نسبتا کوچک انتقاد کردم، همچنین عدم مراعات اصول پوشش ایمن و فاصله مناسب را در این جلسه و باقی جلسات ستاد را متذکر شدم. بی توجهی به اصولی چون مراعات فاصله مناسب، استفاده از ماسک و دستکش و تهویه مناسب سالن جلسات نهایتا این پیام را به عموم می دهد که اگرچه به شما می گوییم مراعات کنید، ولی می بینید که خودمان رعایت نمی کنیم، پس خیلی سخت نگیرید».

او در ادامه به مسئله عدم اهتمام دولت محترم به تعطیلی ادارات و دعوت همزمانش از مردم به قرنطینه داوطلبانه خانگی اشاره کرده و آن را تناقضی عریان خواند و نوشت؛ «باز اینجا نیز این پیام به عموم مخابره می شود که خیلی هم سخت نگیرید. در واقع زمان آن رسیده است که دولت به این مطالبه عمومی پاسخی درخور بدهد‌ از فرماندار مهاباد درخواست کردم به سیاق سردشت و سقز و بوکان نسبت به تعطیل کردن ادارات عنایت داشته باشند».

با این حال هنوز هم ادارات در مهاباد تعطیل نشده و جلسات ستاد همیاری و ستاد پیشگیری و ستاد ... کرونا، همچنان با حضور حداکثری مسئولین و خبرنگاران در این شهرستان تشکیل می شود.

کد خبر 256385

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha