اردوغان بر اساس اصل 101 قانون اساسی صلاحیت ریاست جمهوری را ندارد

سرویس ترکیه - رئیس استانی حزب رهایی خلق در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که اردوغان به دلیل نداشتن مدارک تحصیلی صلاحیت پست ریاست جمهوری را ندارد.

به گزارش کردپرس، «سعید کران» رئیس حزب رهایی خلق (HKP) شاخه آنکارا، و معاون دبیرکل این حزب، در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که رجب طیب اردوغان رئیس حزب عدالت و توسعه (AKP) به دلیل نداشتن مدارک تحصیلی صلاحیت عنوان ریاست جمهوری را ندارد.

سعید کران با شرکت در یک برنامه تلویزیونی در فلش تی وی، درباره روند قانونی درخواست مدارک تحصیلی از اردوغان توضیح داد. او در پاسخ به پرسش اورهان اوغور اوغلو روزنامه نگار که پرسید آیا خود شما مدارک تحصیلی دانشگاهی دارید؟، با نشان دادن مدارک تحصیلی دانشگاهی اش گفت: «اردوغان صلاحیت عنوان ریاست جمهوری را ندارد. زیرا مدارک دانشگاهی ندارد. هر فردی در دوران تحصیل خود تصاویری با دوستان خود دارد. اردوغان این را هم ندارد.»

کران افزود: «مدارک دانشگاهی اردوغان کجاست؟ اردوغان شروط اولیه ریاست جمهوری را که در اصل 101 قانون اساسی ترکیه تصریح شده است، ندارد.»

گفتنی است، حزب رهایی خلق از مدتی پیش با مراجعه قانونی به دانشگاه مرمره که اردوغان ادعای تحصیل در آن را دارد، خواستار دریافت مدارک تحصیلی دانشگاهی اردوغان شده است.

کد خبر 25601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha