کشورهای غربی نمی خواهند در شرق سوریه با نیروهای روسیه وارد تقابل شوند

سرویس جهان- دکتر آن اسپکهارد درباره علت عدم گسترش حمایت کشورهای غربی از نیروهای کرد سوریه در مقابل داعش به کردپرس گفت: هیچ کدام از کشورهای غربی نمی خواهند وارد تقابل با نیروهای روسیه شوند که قصد گسترش نفوذ و عملیات خود به سمت شرق سوریه را دارد.

به گزارش کردپرس، هسته های مخفی داعش اخیرا حملات خود را در داخل و خارج کمپ های تحت کنترل کردهای سوریه افزایش داده اند که بر اثر این حملات، تعدادی از نیروهای کرد، امدادگران بین المللی و اعضای خانواده های وابسته به داعش جان خود را از دست داده اند. خبرگزاری کردپرس برای بررسی این موضوع، با خانم دکتر آن اسپکهارد، استاد دانشگاه جورج تاون آمریکا و مدیر مرکز مبارزه با افراط گرایی خشونت آمیز مصاحبه کرده است.

دکتر اسپکهارد درباره خطر حملات اخیر داعش در عراق و سوریه، بویژه عملیات جسته و گریخته علیه نیروهای کرد در این دو کشور، به خبرگزاری کردپرس گفت: درست است داعش قلمرو تحت کنترل خود را از دست داده است اما تمایل برای بازگشت به قدرت را از دست نداده است.

استاد دانشگاه جورج تاون پیرامون حملات اخیر هسته های مخفی داعش در کمپ الهول افزود: حملات این گروه در داخل کمپ الهول که کارکنان نهادهای مدنی، نیروهای دموکراتیک سوریه و اعضای خانواده های داعش را هدف قرار داده تلاش داعش برای تسلط و کنترل بر این کمپ را نشان می دهد.

مدیر مرکز مبارزه با افراط گرایی خشونت آمیز که از سال 2014 تحرکات داعش را رصد و تحلیل کرده است، از برخی تلاش های دیگر داعش برای فراری دادن نیروهای خود در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خبر داد و گفت: همچنین، اخیرا توطئه مخفیانه داعش برای حمله به یک زندان تحت کنترل نیروهای کرد-عرب سوریه و فراری دادن زندانیان داعشی کشف و خنثی شد. اینها نشان می هد که آنها چگونه برادران خود را از زندان ابوغریب در بغداد و زمانی که داعش قدم های اولیه برای ظهور خود را برداشته بود، نجات دادند.

دکتر آن اسپکهارد حملات داعش در عراق و سوریه را تلاش برای اثبات ادامه حیات این گروه خواند و به کردپرس گفت: با این که خوشبختانه این توطئه ها خنثی شده، اما این حملات نشان می هد که داعش همچنان حضور دارد و تلاش می کند که وجود خود را در عراق و سوریه اثبات کند.

استاد دانشگاه جورج تاون در پاسخ به سوالی درباره تاکید آمریکا بر حمایت از نیروهای کرد سوریه و علت کاهش فعالیت برخی اعضای ائتلاف مبارزه با داعش در سوریه و تمرکز آنها بر عراق گفت: ایالات متحده به حمایت خود از نیروهای دموکراتیک سوریه از طریق انجام عملیات مشترک و پشتیبانی اطلاعاتی در جنگ علیه داعش ادامه می دهد اما هیچ کدام از کشورهای غربی نمی خواهند وارد تقابل با نیروهای روسی شوند که عملیات خود را به سمت شرق سوریه توسعه می دهد. بنابراین، احتمالا حمایت از کردهای سوریه برای ادامه جنگ علیه داعش، از دور ادامه خواهد یافت اما از قبل کمتر خواهد بود و در حدی نخواهد بود که نیروهای دموکراتیک سوریه انتظار آن را دارند.

مصاحبه کننده: اشرف بیننده

کد خبر 25579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha