بازداشت چند نفر در کرمانشاه  که قصد خرید رای داشتند

سرویس کردستان- رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: یکی از مواردی که در شورای تامین مطرح و برای مقابله با آن تصمیم گیری شده و حتی از طرف دادگستری قاضی کشیک انتخاب شده است، مساله خرید و فروش رای است و در همین خصوص در یکی از شهرستان‌ها چند نفر بازداشت شده و به مراجع قانونی معرفی شده‌اند.

به گزارش کُرد پرس، الهی تبار، معاون سیاسی و امنیتی استانداری در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران، گفت: با استفاده از دستگاه احراز هویت از تخلفاتی همچون استفاده از شناسنامه‌های جعلی، استفاده از شناسنامه غیر و آرا تکراری جلوگیری می‌شود و روند رای گیری را تسریع می‌کند.

وی با اشاره به سایر تمهیدات خاص این انتخابات، عنوان داشت: خصوصیات چاپ تعرفه‌های این دوره باعث شده که عملا جعل تعرفه‌ها تقریبا غیر ممکن شود و از طرفی برای اولین بار باتوجه به اقدامات امنیتی انجام شده اجبار اثر انگشت لغو شده است و می‌توان بدون ثبت اثر انگشت نیز در انتخابات حاضر بود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه با بیان این مطلب که هیچ گونه مورد حاد انتظامی ثبت نشده است، گفت: سلامت و آرامش در تمامی حوزه‌های اخذ رای برقرار است و تا کنون هیچ مورد حاد امنیتی از حوزهای ثبت رای گزارش نشده است.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که در شورای تامین مطرح و برای مقابله با آن تصمیم گیری شده و حتی از طرف دادگسترس قاضی کشیک انتخاب شده است، مساله خرید و فروش رای است و در همین خصوص در یکی از شهرستان‌ها چند نفر بازداشت شده و به مراجع قانونی معرفی شده‌اند.

الهی تبار در خصوص اخرین آمار حضور در انتخابات، گفت: هنوز آمار تجمعی شرکت در انتخابات در دسترس نیست؛ اما بر اساس آمارهای اولیه بیشتری آمار‌های اولیه بیشترین حضور در انتخابات در بین سنین 35 تا 45 سال است و پس از آن رنج سنی 25 تا 35 سال در جایگاه دوم قرار دارد و از افراد شرکت کننده تا کنون 56 درصد آقایان و 44 درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه ادامه داد: پس از روند تایید صلاحیت و انصراف بعضی از داوطلبان، در استان کرمانشاه 133 کاندیدا وارد عرصه رقابت در انتخابات شده‌اند و روند شمارش آرا پس از اتمام رای‌گیری آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: باید توجه داشت که نتیجه ثبت آرا پس از جمع آوری در حوزه‌های فرعی به حوزه‌های اصلی ارسال خواهد شد و در حوزهای اصلی نیز پس از تایید نمایندگان حوزه نظارت و حوزه اجرایی به ستاد انتخابات کشور ارسال شده و یک نسخه از آن در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد بر همین اساس هر گونه گمانه در فضای مجازی کذب بوده و با آن بشدت برخورد می‌شود.

کد خبر 254508

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha