راه ١٥ روستای مهاباد با برف و کولاک مسدود شد

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: بر اثر ورود سامانه بارشی و کولاک و برف، راه ١٥ روستای مهاباد مسدود شده و عملیات بازگشایی در حال انجام است.

محسن خادمی با اشاره به اینکه طی فعالیت سامانه بارشی اخیر، مسیرهای روستایی ۲۵ روستای مهاباد مسدود شده بود، به خبرنگار کردپرس افزود: طی شبانه روز گذشته راه ۱۰ روستا بازگشایی شده و تلاش برای بازگشایی مابقی ادامه دارد.

او با بیان اینکه ارتفاع برف در راه های روستایی مهاباد به ۳۵ سانتی متر رسیده است، ادامه داد: هم اکنون روستاهای مسیر آفان از جمله جانداران، چومل، آغاسور، سولغه، گاگش مسدود است و ۲ دستگاه بلدوزر در این محورها در حال تلاش برای بازگشایی کامل مسیرهای روستایی هستند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: تردد در محور مهاباد به بوکان و مسیر قربلاغ، محور مهاباد به پیرانشهر مسیر گردنه و همچنین محور مهاباد به سردشت مسیر گردنه زمزیران بارش برف و کولاک بوده تردد تنها با استفاده از زنجیر چرخ امکان پذیر است.

خادمی افزود: از روز گذشته و همزمان با آغاز بارش برف ۹ اکیپ راهداری در مسیرهای بین‌شهری به ویژه گردنه های برفگیر استقرار پیدا کرده و اقدام به نمک پاشی و برف روبی محورهای مواصلاتی کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به کاهش دید افقی، تداوم بارش برف و کاهش دما در محورهای مواصلاتی به ویژه گردنه‌ها، رانندگان از تردد غیرضروری خودداری کرده و نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به مسافرت کنند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد از رانندگان خواست قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

کد خبر 25449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha