کردهای سوریه به زودی محاکمه زندانیان داعش را آغاز می کنند

سرویس جهان- مقامات کرد سوریه می گویند به زودی محاکمه هزاران زندانی داعشی را بر اساس یک سیستم جدید قضایی آغاز می کنند.

به گزارش کردپرس، نیروهای کرد سوریه در جریان جنگ چند سال گذشته با داعش هزاران تن از اعضای این گروه تروریستی را که تعداد زیادی از آنها تبعه کشورهای خارجی از جمله اروپا هستند به اسارت خود در آورده اند. آنها از کشورهای متبوع خواسته اند اعضای اروپایی داعش در همان کشورها محاکمه شوند اما کشورهای غربی درخواست کردهای سوریه را رد کرده اند.

مقامات کرد سوریه به نشریه وایس آمریکا گفته اند تصمیم گرفته اند خود این افراد را محاکمه کنند و روند محاکمه اعضای داعش در ماه مارس آغاز خواهد شد. به گفته مقامات کرد اتباع 50 کشور جهان در میان زندانیان داعشی وجود دارند.

عبدالکریم عمر، مسئول ارتباطات خارجی اداره خودگردان کردی در شمال سوریه، با اشاره به این که جامعه جهانی از تحویل گرفتن اعضای داعش خودداری کرده اند گفت: بنابراین، مقامات کرد تصمیم گرفته اند زندانیان داعشی با همراهی جامعه بین المللی در منطقه تحت کنترل کردها محاکمه شوند. قرار است بلژیک، فرانسه، آمریکا و نروژ به روند محاکمه اعضای داعش کمک کنند.

وی هشدار داد داعش در حال سازماندهی خود است و ممکن است به زندانهای تحت کنترل کردها حمله کند و زندانیان داعشی را آزاد کند.

این مقام کرد تاکید کرد که کردها امکانات لازم را برای حفظ امنیت زندانها در اختیار ندارند اما جامعه جهانی به کردها پشت کرده اند.

کد خبرنگار:40101

کد خبر 254321

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha